نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی کمکی به بیماران سرطانی برای ترک سیگار نمی کند، زیرا آنها به نیکوتین وابسته تر می شوند.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی کمکی به بیماران سرطانی برای ترک سیگار نمی کند، زیرا آنها به نیکوتین وابسته تر می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا،افزایش مصرف سیگارهای الکترونیکی سوال هایی را در میان بیماران و پزشکان برانگیخته است که آیا استفاده از این سیگارها می تواند تلاش ها برای ترک این عادت کمک کند یا مانع از آن می شود.

محققان مرکز سرطان «اسلون کترینگ» در نیویورک با مطالعه بر روی بیماران سرطانی که سیگار الکترونیکی استعمال می کردند، متوجه شدند که احتمال ترک سیگار در این افراد سخت تر از افرادی بود که سیگارهای متعارف مصرف می کردند.

طبق آمارهای اعلام شده سالانه 2.5 میلیون نفر در جهان به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند.

سیگار حاوی 4 هزار ماده شیمیایی سمی است و مصرف طولانی مدت آن منجر به طیف گسترده ای از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، ریوی و سرطان می شود.

همچنین محققان متوجه شدند، افرادی که سیگار الکترونیکی استفاده می کنند نسبت به افرادی که سیگارهای معمولی می کشند زمانی که برنامه های ترک سیگار را آغاز می کردند وابستگی بیشتری به نیکوتین نشان می دادند.

چندی پیش سازمان بهداشت جهانی بیانیه ای را منتشر کرد که طی آن استفاده از سیگار الکترونیکی در اماکن سربسته ممنوع است.

سازمان بهداشت جهانی خواستار تصویب قوانین جدی تر و ممنوعیت های بیشتر در مورد استعمال سیگار الکترونیکی شد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، دود حاصل از سیگار های الکترونیکی صرفا بخار آب نیست، بلکه حاوی نیکوتین و ذرات معلقی است که انتشار آن در محیط های بسته می تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند.

زنان باردار و نوجوانان، آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر دود سیگار های الکترونیکی هستند. به ویژه این که تعداد نوجوانان سیگاری در سال های 2008 تا 2012 به دو برابر افزایش یافته است.

سیگار الکترونیکی وسیله ای است که استعمال دخانیات را شبیه سازی می کند. این وسیله که ظاهری شبیه به سیگار دارد، به واسطه تولید بخاراتی که بو و طعم شبیه به سیگار دارند، حس کشیدن سیگار را به مصرف کننده القا می کند.

در کشور های مختلف، قوانین متفاوتی درباره مصرف سیگار الکترونیکی وجود دارد و با افزایش ارزش بازار آن تا مرز 3 میلیارد دلار، بسیاری از شرکت های بزرگ تولید سیگار، به سرمایه گذاری در این حوزه پرداخته اند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی،سازمان بهداشت جهانی از ابتدای سال 2014 به بررسی مدارک و شواهد موجود در رابطه با مضرات و پیامد های استفاده از سیگار الکترونیکی پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha