رییس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: تومورها شایعترین بیماری های گوش، گلو و بینی است که در چند سال اخیر به دلیل سبک زندگی شهری گسترش یافته است.

سلامت نیوز: رییس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: تومورها شایعترین بیماری های گوش، گلو و بینی است که در چند سال اخیر به دلیل سبک زندگی شهری گسترش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن، دکتر خرسندی با اشاره به گسترش شهرنشینی به عنوان عامل افزایش انواع سرطان ها، افزود: گسترش مصرف مواد سرطان زا از قبیل غذاهای آماده (فست فودها) و مواد نگهدارنده در تهیه غذاها از دستاوردهای شهرنشینی است که در بروز انواع سرطان ها تاثیر مستقیم دارد.

وی تمایل بیش از حد جوانان به کشیدن قلیان و سیگار و متداول شدن آن در سبک زندگی را یکی دیگر از عوامل شیوع سرطان های حنجره، دهان و زبان بیش از سایر سرطان ها عنوان کرد.

خرسندی گفت: در سال های اخیر بیماری های ناشی از عفونت گوش به دلیل افزایش سطح بهداشت عمومی کاهش و در مقابل تومورهای گوش، گلو و بینی افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن گوش ،گلو، بینی و سر و گردن ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره اطلاع رسانی در مورد آخرین یافته های پزشکی دنیا و تبادل تجربیات متخصصان این حوزه است.

چهاردهمین کنگره سراسری و بین المللی گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران 17 تا 20 مهرماه سال جاری با حضور اساتیدی از ایران و هفت کشور جهان در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha