بر اساس تحقیقات انجام شده رابطه میان بچه ها با یکدیگر بر احتمال ابتلا آنها به افسردگی اثر گذار است. افرادی که در زمان کودکی به کرات از طرف خواهر یا برادر بزرگ تر خود مورد آزار قرار گرفته اند دو برابر بیشتر احتمال دارد که در دوران نوجوانی دچار افسردگی شوند.

سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات انجام شده رابطه میان بچه ها با یکدیگر بر احتمال ابتلا آنها به افسردگی اثر گذار است. افرادی که در زمان کودکی به کرات از طرف خواهر یا برادر بزرگ تر خود مورد آزار قرار گرفته اند دو برابر بیشتر احتمال دارد که در دوران نوجوانی دچار افسردگی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تجربیات تلخی که این کودکان از ارتباط با خواهر یا برادر خود داشته اند باعث می شود آنها به صورت ناخودآگاه به خودشان آسیب برسانند. در واقع مشاجرت شدید میان خواهرها و برادرها احتمال افسردگی و خودآزاری را به صورت چشم گیری در فرزندان کوچک تر افزایش می دهد.

البته صحبت از چنین ارتباطی بدین معنا نیست که هر درگیری کوچکی برای سلامت روحی و جسمی کودکان خطر آفرین است، در واقع افسردگی و خودآزاری در نوجوانی بیشتر مشاهده می شود که در دوران کودکی توسط خواهر یا برادر خود نادیده گرفته می شدند یا دائماً با خشونت های کلامی و فیزیکی مواجه می شدند.

این موضوع که آسیب های وارد شده به کودکان از جانب خواهر و برادرهای بزرگ در آینده منجر به بروز اختلالات روحی در آنها می شود، هم در میان دختران شایع است و هم پسران. به دیگر بیان جنسیت متغیری اثرگذار در این رابطه نیست. البته نمی توان با قطعیت ادعا کرد که رابطه میان این دو موضوع علت و معلولی است، اما کاهش درگیری های جدی میان فرزندان یک خانواده سلامت روحی و روانی آنها را بهبود می بخشد.

منبع natureworldnews


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha