سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 121301

یک محقق طب سنتی گفت: «رزماری و پونه کوهی حاوی ترکیباتی هستند که به درمان دیابت نوع 2 کمک می‌کند.»

سلامت نیوز: یک محقق طب سنتی گفت: «رزماری و پونه کوهی حاوی ترکیباتی هستند که به درمان دیابت نوع 2 کمک می‌کند.»

دکتر محمد فصیحی دستجردی در گفت‌وگو با سلامانه در توضیح این مطلب که دیابت بزرگسالی در پی چاقی، کم‌تحرکی و مصرف غذاهای پرنشاسته به وجود می‌آید، ادامه داد: «در طب سنتی مصرف گیاهانی مثل گزنه و شنبلیله و هندوانه ابوجهل، کنگرفرنگی، گیاه دارویی گالیکا و... برای درمان دیابت نوع 2 توصیه شده است. این گیاهان به تدریج باعث لاغری شده و هم زمان قندخون را پایین می‌آورند.»

فصیحی در عین حال تاکید کرد: «فعالیت بدنی بیشتر در کنار تغییر رژیم غذایی به درمان دیابت کمک می‌کند. منظور از تغییر در رژیم غذایی نیز مصرف موادغذایی هستند كه به هضم بهتر نشاسته کمک می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود به جای برنج ساده از سبزی‌پلو، شوید، زیره یا سبوس همراه برنج استفاده کنند.»

دکتر فصیحی همچنین در رابطه با عوارض دیابت هشدار داد و گفت: «وقتی قندخون بالا می‌رود پلاک‌های ریز باعث بسته شدن عروق می‌شوند و بسته شدن عروق و عدم خونرسانی دلیل بسیاری از مشکلات افراد مبتلا به دیابت مثل نابینایی یا از دست دادن حس در پاهاست.»


وی در پایان با اشاره بر اینكه در طب سنتی برای درمان گرفتگی‌های عروقی و سیاهی سر انگشتان و بی‌حسی زالو و حجامت توصیه می‌شود، اظهار داشت: «زالو از دهانش ماده‌ای ترشح می‌کند که انعقاد خون را مختل می‌کند. این ماده در رگ در شعاع 40-50 سانتی‌متری پخش می‌شود و عروق بسته را باز می‌کند و محرک اعصاب محیطی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha