معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کاهش بارندگی، تغییرات آب و هوایی، مدیریت و مصرف نادرست منابع آبی منجر به ایجاد بحران و تنش آبی در کشور شده است.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کاهش بارندگی، تغییرات آب و هوایی، مدیریت و مصرف نادرست منابع آبی منجر به ایجاد بحران و تنش آبی در کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار صبح سه شنبه همزمان با اول مهر در دبیرستان دخترانه شایسته در منطقه 11 افزود: دانش آموزان بزرگترین مروجان حفظ محیط زیست و پاکی در طبیعت هستند و بهتر است فرهنگ حفظ محیط زیست و ترویج آن از مدرسه آغاز شود.

وی در ادامه با تبریک روز اول مهر و آغاز جشن تعلیم و تربیت گفت: امیدوارم این روز، آغاز حرکت به سمت تعالی و دانش بیشتر، موفقیت، روشنایی و زندگی شایسته برای تمام دانش آموزان ایرانی باشد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: خداوند در دورن همه ما گوهرهای بی بدیلی قرار داده که با استفاده از آن می توان گام های بزرگی به سمت خود شکوفایی در زندگی برداشت اما از شما می خواهم هرگز خود شکوفایی روح خدایی خود را درسفر زندگی فراموش نکنید.

ابتکار گفت: بدون اندیشه، شما تبدیل به یک ماشین کپی و حافظه می شوید که به راحتی می توان در دنیای پیشرفته امروزی آنرا در یک تلفن همراه کوچک هم پیدا کرد، ولی نیاز امروز آموزش و پرورش خلاقیت فکر و پرورش روح بزرگ است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: در واقع همان چیزی که شهدای دفاع مقدس با اتخاد تصمیم بزرگ و اندیشه و تامل در سفر زندگی خود به آن عمل کردند و آرامش امروز ما مدیون اندیشه و ایثار آنها است.

وی در با مطرح کردن این سئوال که چرا محیط زیست باید آلوده باشد گفت: بخش مهمی از این موضوع به نوع رفتار یکایک مردم بر می گردد و من از شما می می خواهم از امروز علاوه بر اینکه خود در راستای حفظ محیط زیست تلاش می کنید در مقابل تخریب محیط زیست توسط دیگر افراد جامعه نیز خود را مسوول بدانید و با تذکر به آنها برای حفظ آن تلاش کنید.

وی با اشاره به اینکه اصل پنجاه قانون اساسی تمام مردم را در مقابل محیط زیست مسئول می داند، گفت: به عنوان مسئول محیط زیست کشور به شما می گویم محیط زیست سالم حق شما است پس حق خود را بشناسید و از آن به خوبی دفاع کنید اما شما می دانید در مقابل هر حقی مسوولیت هایی هم وجود دارد و مسوولیت حفظ محیط زیست هم بر عهده شما است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به سئوال مهر رییس جمهوری که به موضوع آب اختصاص داده شده است گفت: کاهش بارندگی، تغییرات آب و هوایی، مدیریت و مصرف نادرست منابع آبی منجر به ایجاد بحران و تنش آبی در کشور شده است و مهمترین وظیفه ما حفظ منابع آبی از طریق اصلاح الگوهای مصرف و آلوده نکردن آب است.

وی ادامه داد: امیدوارم دانش آموزان استقبال گسترده و شایسته ای از آن داشته باشند و من به سه تن از دانش آموزانی که به سوال مهر رییس جمهوری در قالب نقاشی پاسخ دهند جایزه خواهم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha