پژوهشگران هشدار دادند: در حین عمل جراحی، نه تنها بیماران بلكه پزشكان نیز در معرض خطر قرار دارند.

این متخصصان می‌گویند؛ در هنگام جراحی‌های عروقی نه تنها بیماران در معرض خطرهستند بلكه سلامت پزشكان نیز به ویژه در اثر تماس اشعه با چشم‌هایشان تهدید می‌شود.

در همین رابطه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا با آموزش حفاظت در برابر تشعشعات كه به كاربردهای پزشكی سیستم‌های عكسبرداری اشعه ایكس مربوط می‌شود، به افزایش آگاهی درباره چنین تهدیداتی كمك كند.

اقدامات حفاظتی از پزشكان در برابر تشعشعات به ویژه در موارد آنژیوپلاستی و سایر جراحی‌های عروقی كه تحت ابزار راهنمای فلوروسكوپی اشعه ایكس انجام می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است.

در روش فلوروسكوپی، تصاویر اشعه ایكس از بیمار تهیه می‌شود كه پزشكان می‌توانند آنها را روی یك صفحه نمایش مشاهده كرده و یا در لحظه ارزیابی كنند.

استفاده از این روش می‌تواند به میزان گسترده متخصصان قلب و عروق را در تماس با تشعشعات قرار دهد كه این امر به احتمال زیاد به بروز آب مروارید توام با سایر خطرات طولانی مدت برای سلامت این متخصصان منجر می‌شود؛ لذا آژانس بین المللی انرژی اتمی درصدد است تا طی یك برنامه بین‌المللی بزرگ و گسترده با هدف آموزش متخصصان قلب و سایر متخصصان علوم پزشكی در زمینه حفاظت در برابر تشعشعات، این مشكل را در جوامع پزشكی مدنظر قرار داده و با آن مقابله كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha