معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 33 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد دکترا، 4 رشته در مقطع فوق تخصصی، یک رشته در مقطع تخصصی و 26 رشته تکمیلی تخصصی در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

سلامت نیوز: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 33 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد دکترا، 4 رشته در مقطع فوق تخصصی، یک رشته در مقطع تخصصی و 26 رشته تکمیلی تخصصی در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد جلیلی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران 16 بیمارستان آموزشی تحت پوشش دارد، 12 گروه آموزشی، 206 بخش آموزشی، 15 قطب علمی و 15 هزار دانشجو دارد.

وی افزود: 1600 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد و 245 رشته مقطع در این دانشگاه تدریس می‌شود. همچنین 9 نفر از اساتید دانشگاه در جمع یک درصد دانشمندان جهان قرار دارند.

جلیلی ارتقای منزلت دانشگاه را به وسیله طراحی نظام جامع امکانپذیر دانست و گفت:‌ راه‌اندازی دفاتر توسعه آموزش در بیمارستان‌ها ایجاد شبکه آموزش،‌راه‌اندازی واحد مشاوره و افزایش مشارکت دانشجویان از جمله اقدامات لازم برای ارتقای رتبه دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 33 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، 4 رشته تخصص فوق تخصصی، یک رشته تخصصی و 26 رشته تکمیلی تخصصی در دانشگاه راه‌اندازی شده و بازنگری در برنامه آموزش پزشکی و دندانپزشکی و دکترای حرفه‌ای داروسازی دنبال می‌شود.

وی از دریافت گواهینامه بین‌المللی اعتباربخشی در سال 91 خبر داد و گفت: 74 درصد از رتبه‌های زیر 100 کنکور مربوط به این دانشگاه است و در آزمون دکترای تخصصی 60 درصد نفرات اول این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

جلیلی افزود: در بورد تخصصی امسال 37 درصد از رتبه‌های اول و 42 درصد از رتبه‌های اول در بورد فوق تخصصی به این دانشگاه اختصاص یافت و برای سومین سال در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه اول کشوری و رتبه 348 جهانی را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha