رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در این استان مشاهده نشده است.

دکتر احمد کوشا در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: از اردیبهشت ماه امسال سیستم بهداشتی استان اقدامات زیادی را برای جلوگیری از شیوع وبا در سطح آذربایجان شرقی آغاز کرده است که تشدید کنترل اماکن تهیه و توزیع مواد عذایی و برخورد قانونی با متخلفین از جمله آنهاست.

وی افزود: نمونه برداری وسیع از مواد غذایی، هماهنگی با ارگان‌های مختلف برای کنترل مواد غذایی غیرمجاز، شناسایی کارگاه های غیرمجاز تولید مواد غذایی و اولویت به بهداشت فردی متصدیان اماکن از دیگر اقداماتی بوده که بهداشت استان به موقع اجرا گذاشته است.

کوشا از مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در داخل شهرها و نیز غذاخوری های بین راهی و نیز عدم رعایت بهداشت در محیط های عمومی و تفریحی مانند استخرها مراتب را به شماره تلفن 2330298 و یا 09678 اطلاع دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مردم توصیه کرد: از خرید هر گونه مواد غذایی فاسد شدنی و نوشیدنی‌ها از فروشندگان دوره گرد خودداری کرده و سعی نمایند مواد غذایی را تازه و به اندازه مصرف یک بار تهیه نمایند.

کوشا با تاکید بر استفاده شهروندان از آبمیوه های سربسته و بسته بندی شده، گفت: باید توجه داشت که امکان آلودگی آب هویج و شیر موز بیش از سایر میوه هاست که در این رابطه توجه و دقت مردم بسیار لازم و ضروری است.

وی، تهیه یخ از آب سالم، استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف برای نوشیدن آب، استفاده از استخرهای تحت کنترل و دارای صلاحیت و استفاده از آب های بسته بندی شده در جریان مسافرت‌ها را از جمله دیگر مواردی ذکر کرد که باید مردم به آنها توجه کافی داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی ، بیماری وبا را یکی از خطرناک ترین بیماری ها نام برد و اظهار داشت: مبتلایان به این نوع بیماری در مدت دو روز با از دست دادن کلیه مایعات بین بافتی و داخل سلولی دچار سکته قلبی و حتی مرگ می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha