چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 121386

شاید باورتون نشه که از طریق آزمایش ادرار می شه سرطان سینه رو تشخیص داد یا به لخته شدن خون پی برد اما به تازگی متخصصان اعلام کردن که خیلی از اطلاعات مربوط به سلامت فرد رو میشه از طریق آزمایش ادرار بررسی کرد.

نشانه های خطر در آزمایش ادرار

سلامت نیوز: شاید باورتون نشه که از طریق آزمایش ادرار می شه سرطان سینه رو تشخیص داد یا به لخته شدن خون پی برد اما به تازگی متخصصان اعلام کردن که خیلی از اطلاعات مربوط به سلامت فرد رو میشه از طریق آزمایش ادرار بررسی کرد؛ از جمله

سرطان سینه:

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ماموگرافی روش تشخیصی سرطان سینه است اما به گفته پزشکان از طریق آزمایش ادرار هم می شود سلول های بدخیم را شناسایی کرد. محققان دانشگاه میسوری با آزمایش ادرار داوطلبان ماده پتریدینز (در ادرار) را جست وجو می کنند.

در تمامی مواد دفعی مقداری پتریدینز است که در مبتلایان به سرطان بیشتر دیده می شود و از طریق آزمایش ادرار و اسکن می توان قبل از این که غدد در ماموگرافی ظاهر شود، آن ها را تشخیص داد.

لخته خون:

در حال حاضر هنگامی که بیماران دچار علایم یا عوامل لخته شدن خون مانند درد سینه می شوند، پزشکان لخته را یا از طریق آزمایش یا عکس تشخیص می دهند. اما این روش به زودی تغییر می کند. محققان موسسه ماساچوست آزمایشی را پیشنهاد می کنند که می تواند لخته ها را آشکار کند. در چند سال آینده این روش معاینه مانند نوارهای تست حاملگی، به مردم عرضه خواهد شد.

وجود بیسفنول:

ادرار که در واقع دفع ضایعات بدن به حساب می آید حاوی مواد زیادی است که بدن تلاش کرده آن ها را دفع کند، از جمله سموم، دارو یا حتی مواد مغذی. به همین دلیل هنگامی که کارشناسان سلامت می خواهند میزان BPA در بدن افراد را تعیین کنند، درخواست نمونه ادرار می کنند، میزان زیاد «BPA» با مشکلاتی مانند آسم، مشکلات رشد و بیماری قلبی ارتباط دارد.

با کمی تلاش بیشتر می توان این سلول ها را به استخوان، عصب، عضله و سلول های دیگر تبدیل کرد.

پولیپ کولون:

از طریق آزمایش خون، امکان ردیابی سرطان کولون وجود دارد. این روش برای تشخیص پولیپ کولون تا سال دیگر اجرا خواهد شد. البته اگر جواب معاینه مثبت باشد به روش های مهاجمی برای تأیید نیاز است. معاینه ادرار یک راه آسان و ارزان برای کولونوسکوپی خواهد بود.

* طول عمر

به گزارش سایت «Prevention»،افرادی که طی چند دوره آزمایش در ادرارشان پروتئین به میزان بالا دیده می شود، نسبت به دیگران ۷ تا ۸ سال زودتر می میرند. پروتئین از طریق خون می تواند وارد ادرار شود و به کلیه ها آسیب برساند. بنابراین افرادی که در معرض عوامل خطر بیماری کلیوی مانند دیابت یا فشار خون بالا قرار دارند، هر سال برای آزمایش پروتئین به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha