نشست سازمان ملل متحد بر سر آب و هوا، از روز سه شنبه در نیویورك آغاز شد. در این اجلاس یكروزه، روسای بیش از ؟كشور جهان حضور دارند و قرار است بر سر مباحثی از جمله راه های كاهش گازهای گلخانه یی كه عامل اصلی گرمایش زمین است، بحث و تبادل نظر كنند.

سلامت نیوز: نشست سازمان ملل متحد بر سر آب و هوا، از روز سه شنبه در نیویورك آغاز شد. در این اجلاس یكروزه، روسای بیش از ؟كشور جهان حضور دارند و قرار است بر سر مباحثی از جمله راه های كاهش گازهای گلخانه یی كه عامل اصلی گرمایش زمین است، بحث و تبادل نظر كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، این نشست در حالی برگزار می شود كه فعالان محیط زیست، با برقراری راهپیمایی در شهرهای مختلف جهان، خواستار توجه به شرایط جوی و اجرای تعهدات برای كاهش گازهای گلخانه یی شدند. در تظاهراتی كه روز یكشنبه در نیویورك برگزار شد، بان كی مون، دبیركل سازمان ملل نیز حضور داشت. باراك اوباما، رییس جمهوری امریكا نیز قرار است در این نشست یكروزه، حضور یابد. وی اظهار امیدواری كرده است كه نشست سازمان ملل متحد، راه های رسیدن به توافق های اولیه بر سر اتخاذ سیاست هایی برای كاهش گازهای گلخانه یی را هموار كند.
    حسن روحانی، رییس جمهوری نیز با شركت در این اجلاس، به سخنرانی در زمینه تغییرات آب وهوا، تغییرات دمایی و آثار آن بر كاهش بارندگی پرداخت، مسائلی كه باعث بروز فقر و تنش های مرزی در خاورمیانه می شود. او با تعریف مكانیسم های اقتصادی، آنها را موثرترین مسیر برای ایجاد انگیزه در سطح جهان برای تلاش در جهت كاهش گازهای گلخانه یی دانست و گفت: «با یك نگاه انسانی و سلامت محور هرگز نباید به دلیل تحریم های غیرقانونی، محیط زیست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد.»
    پیش از برگزاری این اجلاس، سازمان ملل متحد فهرستی از نمایندگان 125 كشور جهان كه در اجلاس جهانی آب و هوا شركت خواهند كرد منتشر كرده بود. برخی از بزرگ ترین كشورهای تولیدكننده آلاینده دی اكسید كربن اعلام كرده بودند به جای حضور رهبران خود، نمایندگان خود را به این اجلاس اعزام خواهند كرد. چین نخستین و بزرگ ترین كشور تولیدكننده آلاینده دی اكسید كربن، به همراه هند كه از این حیث در رتبه سوم قرار دارد اعلام كرده بودند در اجلاس آب و هوای سازمان ملل به جای مقامات عالیرتبه خود، فرستادگان سطح پایین خود را اعزام خواهند كرد.
    معاون نخست وزیر چین به عنوان نماینده «شی جین پینگ»، رییس جمهور این كشور در اجلاس جهانی آب و هوا شركت كرده است ضمن اینكه از هند نیز خبر می رسد این كشور به جای نخست وزیر جدید خود «نارندرا موری»، وزیر محیط زیست خود را به این اجلاس اعزام كرده است.
    در اجلاس جهانی آب و هوا كشورهای استرالیا، پاكستان، اوكراین و روسیه وزرای امور خارجه خود را اعزام كرده اند و كشورهای دیگری نظیر هند نیز وزیران محیط زیست خود را. در این میان «دیوید كامرون»، نخست وزیر انگلیس، «فرانسوا اولاند»، رییس جمهور فرانسه و «پارك گئون هیه»، رییس جمهور كره جنوبی، روسای جمهوری هستند كه به چشم می خورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha