چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 121414

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد، میانسالانی که مستعد به میگرن هستند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

سلامت نیوز: نتایج بررسی های جدید نشان می دهد، میانسالانی که مستعد به میگرن هستند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، افرادی که دچار علایم اولیه میگرن مانند دیدن نورهای چشمک زن می شوند، در این زمینه با خطر بیشتری مواجهند. احتمال می رود که این حالت با بروز اختلال در پیام رسان مغز به نام دوپامین ارتباط داشته باشد اما محققان تأکید می کنند که خطر آن هنوز پایین است. آمارها نشان می دهد، از هر ۵ زن یک نفر و از هر ۱۵ مرد یک نفر دچار میگرن می شوند.

اگر چه علت اصلی بروز میگرن مشخص نیست اما احتمال داده می شود که علت آن، تغییرات موقت در ماده شیمیایی باشد.

نیمی از مبتلایان به میگرن دارای نزدیکانی با این مشکل هستند و این امر نشان می دهد که ژن ها می تواند در این زمینه نقش ایفا کند.

به گفته متخصصان میگرن شایع ترین اختلال مغزی در زنان و مردانی است که در تحقیقات دیگر با بیماری قلبی و عروق مغزی ارتباط داده شده اند.

به گزارش سایت «هلث نیوز»، یافته های جدید نشان می دهد اختلال در دوپامین در پارکینسون و سندروم بی قراری پا شایع است و سال هاست که محققان آن را علت بروز میگرن می دانند.

علایم میگرن مانند خمیازه کشیدن بیش از حد، حالت تهوع و استفراغ با تحریک گیرنده دوپامین ارتباط دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha