معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید به پدیده سالمندی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، گفت: امیدواریم پیش نویس سند ملی راهبردی سالمندان به زودی تصویب شده و به اجرا دربیاید.

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید به پدیده سالمندی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، گفت: امیدواریم پیش نویس سند ملی راهبردی سالمندان به زودی تصویب شده و به اجرا دربیاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حیدری در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان در راستای بازنگری، اصلاح و تکمیل سند ملی برنامه راهبردی سالمندان با بیان اینکه بحث سالمندی در سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است گفت: مساله سالمندی نه به عنوان یک مشکل بلکه به عنوان یک واقعیت وجود دارد و مهم نگاه ما به پدیده سالمندی است.

وی افزود: باید به این مسئله به دید یک فرصت بنگریم در غیر این صورت برای ما تبدیل به تهدید خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بهزیستی با بیان اینکه پدیده سالمندی در تمام دنیا وجود دارد و رشد آن هم بالاست، گفت: امیدواریم پیش نویس سند ملی برنامه راهبردی سالمندان به زودی تصویب شود و ما بتوانیم آن را اجرا کرده و از تجارب سالمندی برای رشد کشور در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر کوششی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مهمترین اقدام برای شروع برنامه ریزی در حوزه سالمندان تغییر رویکرد نسبت به این گروه جمعیتی است، گفت: علیرغم نگرش‌هایی که به وجود آمده است سالمندی نه حیرت انگیز و وحشتناک و نه عجیب و بی‌سابقه است، هرچند به لحاظ تاریخی هرگز در چنین شرایطی قرار نداشته‌ایم.

وی افزود: به هیچ وجه نباید درباره این موضوع نگران باشیم و باید خود را برای سالهای آینده که این پدیده به صورت پایدار در کشور ما و در دنیا وجود خواهد داشت آماده کنیم. رویارویی با این پدیده پیش از هر چیز نیازمند آمادگی و برنامه ریزی‌های صحیح است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه جمعیت کشور از سال 1345 تا 1390 از 25 به 75 میلیون نفر رسیده است، اظهار کرد: در واقع جمعیت ایران بیش از سه برابر رشد داشته، این در حالی است که جمعیت سالمندی چهار برابر شده است. علاوه بر این در آینده نه چندان دور و تا نیم قرن دیگر تمام زیرگروه‌های جمعیتی دنیا سالخورده خواهند شد و هرچه سن بالاتر می‌رود جمعیت نیز بزرگتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha