رییس هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با ناچیز خواندن سرانه درمان در کشور گفت: سرانه درمان هر ایرانی 13 هزار تومان (حدود 4 دلار) است در حالیکه این رقم برای شهروندان ترکیه 9000 دلار، کانادا 13 هزار دلار و آمریکا 16 هزار دلار است.

سرانه درمان هر شهروند در ترکیه 2500 برابر ایران است

سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با ناچیز خواندن سرانه درمان در کشور گفت: سرانه درمان هر ایرانی 13 هزار تومان (حدود 4 دلار) است در حالیکه این رقم برای شهروندان ترکیه 9000 دلار، کانادا 13 هزار دلار و آمریکا 16 هزار دلار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «بهزاد رحمانی» روز چهارشنبه در نهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: به طور معمول سرانه درمان بین بیمه ها و بخش دولتی توزیع می شود و بیمه های ما که از سرانه درمان 13 هزار تومانی تغذیه می شوند کار چندانی نمی توانند انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نیز که یکی از تراست های اقتصادی کشور به شمار می آید نیز به سرمایه گذاری در بخش های گوناگون مشغول است و خدمات رسانی چندانی به افراد تحت پوشش بیمه ندارد.

رحمانی ادامه داد: تا زمانی که درمان در اولویت نهم و دهم کشور باشد هرگز تصمیماتی به نفع مردم نمی تواند گرفته شود و این در حالی است که درمان در بسیاری از کشورها پس از مقوله امنیت به عنوان اولویت دوم شناخته می شود.

وی درباره طرح تحول نظام سلامت کشور نیز گفت: این طرح با ایده و نیت خوب آغاز شد ولی همراه با سنجش و مطالعه نبود اما مشخص نیست تا چه زمانی تداوم داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار زیادی به بیمارستان های دولتی وارد کرده و افزایش آمار مراجعات به این مراکز را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این طرح نمی تواند برای بیماری های پرهزینه موثر باشد زیرا درمان این بیماری ها به بررسی مالی بسیار دقیق و ایجاد پشتوانه مالی بسیار قوی نیاز دارد.

وی به عنوان نمونه گفت: هزینه درمان سرطان بسته به نوع آن در کشور ما بین 30 تا 150 میلیون تومان تمام می شود که پرداخت آن هم برای بیماران و هم برای بیمه ها سنگین است.

نهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از امروز دوم مهر ماه در محل سالن همایش های بین المللی رازی آغاز به کار کرده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha