سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران از کاهش 50 درصدی شمار بیمارانی که کاملاً بافت پستان خود را براثر سرطان این بافت از دست می دهند در  سال ها ی اخیر خبر داد.


به گزارش دبیرخانه کنگره  دکتر بهزاد رحمانی در نشست خبری حاشیه نهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران که 2 تا 4 مهرماه در سالن همایش های رازی در تهران در حال برگزاری است، با اشاره به افزایش شیوع انواع سرطانها در کشور با ابراز خرسندی از کاهش 50 درصدی شمار بیمارانی که کاملاً بافت پستان خود را براثر سرطان این بافت از دست می دهند در  سال ها ی اخیر گفت: این ناشی از فعالیت و اطلاع رسانی رسانه هاست.


وی با بیان اینکه با تشخیص و درمان زودهنگام می توان بافت پستان را محفوظ نگهداشت، ادامه داد: هم اکنون این آمار جزو موارد امیدوارکننده در درمان سرطان پستان است.


رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران نخستین راه تشخیصی در زنان را خودآزمایی Self Examination برشمرد و افزود: هم اکنون به کمک انکوپلاستیک (ترکیبی از جراحی سرطان و ترمیمی) می توان حداقل بافت را در درمان جراحی برداشت سپس در روش پلاستیک اسکار جراحی را پر کرد.


دکتر رحمانی یادآور شد: هم اکنون و با استفاده از این شیوه جراحی همه زنان از درمان جراحی پستان راضی هستند این در حالی است که پیش از برداشت پستان حتی در زنان 80 ساله با استرس و افسردگی بسیاری همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha