رئیس بیمارستان مدرس دلایل شیوع عفونت بیمارستانی را که باعث تعطیل شدن بخش جراحی قلب شده است را اعلام کرد و گفت: ۸ بیمار دچار عفونت بیمارستانی شدند. ۳نفر دچار عفونت سطحی و ۵ نفر دچار عفونت و زخم عمیق شدند.

رئیس بیمارستان مدرس:نمی‌توان برای بیماران گارانتی صادر کرد

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان مدرس دلایل شیوع عفونت بیمارستانی را که باعث تعطیل شدن بخش جراحی قلب شده است را اعلام کرد و گفت: ۸ بیمار دچار عفونت بیمارستانی شدند. ۳نفر دچار عفونت سطحی و ۵ نفر دچار عفونت و زخم عمیق شدند.

خلیل رستمی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با آخرین وضعیت بیمارانی که در بخش قلب این بیمارستان دچار عفونت بیمارستانی شده بودند، گفت: حدود 8 بیمار در بخش جراحی قلب بیمارستان مدرس دچار عفونت بیمارستانی شدند که 5 نفر از آنها عفونت زخم عمقی داشتند و 3 نفر از آنها دچار عفونت سطحی شدند.

وی ادامه داد: سه بیماری که عفونت سطحی داشتند مرخص شدند، اما بیمارانی که عفونت عمیق داشته‌اند با توجه به نظر تیم درمانی و کمیته‌هایی که برای بررسی موضوع به بیمارستان آمده‌اند احتمالاً ظرف 10 روز آینده مرخص می‌شوند.

رستمی با اشاره به اینکه حال عمومی این 5 بیمار مساعد است، گفت: بیمار زنی که دچار مشکل بینایی شده بود پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد به دلیل التهاب عصب بینایی بوده و ربطی به عفونت نداشته است.

انجام عمل‌های اورژانسی قلب در اتاق‌های جنرال

رئیس بیمارستان مدرس با اعلام تعطیل شدن اتاق عمل‌های بخش جراحی گفت: برای انجام عمل‌های قلب اورژانسی، اتاق‌های عمل جنرال را برای چنین عمل‌هایی آماده کرده‌ایم، هم‌اکنون 6 اتاق عمل جنرال برای انجام عمل‌های اورژانسی آماده خدمت‌رسانی است.

وی گفت: اصلاحات لازم را برای اینکه چنین اتفاقی دیگر در بیمارستان رخ ندهد آغاز کرده‌ایم و ساختار فیزیکی که باید مناسب‌سازی شود مانند ضدعفونی کردن درزها و دربهای ورودی، سیستم هوا و بهینه کردن ساختار عمرانی در حال انجام است.

سرپا شدن بخش جراحی ظرف چندروز آینده

رستمی افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده بخش جراحی قلب بیمارستان مجدد کار خود را آغاز کند، در بخش جراحی قلب ۳ اتاق عمل فعال بوده و یکی از اتاق‌ها نیز قرار بوده به همراه انجام جراحی استنت‌گذاری هم انجام دهد، به همین دلیل ضمن انجام اقدامات ضدعفونی‌کننده همزمان این اتاق عمل را هم آماده خواهیم کرد.

رئیس بیمارستان مدرس در رابطه با دلیل ایجاد عفونت بیمارستانی در این بخش گفت: عفونت بیمارستانی در تمام عمل‌های جراحی اتفاق می‌افتد، اما گاهی از یک حد بیشتر شده اما تصور می‌شود اتفاق جدیدی افتاده است.

رستمی تصریح کرد: منشأ اولیه این عفونت واردشده ممکن است از اتاق عمل، عوامل انسانی و فضای فیزیکی موجود و به روشهای مختلف وارد سیستم شده باشد. برخی از این بیماران دیابتی بودند و یک ماه و نیم قبل از جراحی بستری بوده‌اند که ممکن است عفونت را از آنجا آورده باشند.

استقرار کمیته‌های نظارت از سوی وزارت بهداشت

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از اعضای کمیته نظارت وزارت بهداشت، متخصصان عفونتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیمارستان آمده‌اند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند و ظرف چند روز آینده نظر دقیق را اعلام کنند.

رستمی مصرف بالای آنتی‌بیوتیک و بیماری زمینه‌ای افراد را از دلایل دیگر ایجاد عفونت بیمارستانی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان برای بیماران گارانتی صادر کرد، چرا که عفونت بیمارستانی در همه جا رخ می‌هد، اما زمانی که شرایط قابل کنترل می‌شود و موارد لازم رعایت می‌شود، آن موقع است که عفونت بیمارستانی قابل کنترل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha