چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

بنابر گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) در غرب آفریقا ویروس ابولا جان 70 درصد یعنی بیش از دو سوم از مبتلایان را گرفته است.

سلامت نیوز: بنابر گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) در غرب آفریقا ویروس ابولا جان 70 درصد یعنی بیش از دو سوم از مبتلایان را گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در گزارش‌های قبلی این رقم 50 درصد اعلام شده بود. این سازمان هشدار داده است که اگر تلاش‌ها برای مهار شیوع عفونت ناشی از ویروس ابولا تقویت نشود تا دو ماه دیگر آمار مبتلایان به آن می‌تواند سه برابر شود و به 20 هزار نفر برسد.

متخصصان آمریکایی پیش‌بینی کردند که در بدترین حالت، بعید نیست تا چهار ماه دیگر موارد ابتلا به ابولا در دو کشور آفریقایی به یک میلیون و 400 هزار نفر برسد. اما برخی کارشناسان می‌گویند این برآوردهای آمریکا، بسیار بدبینانه است.

بیشترین شیوع ابولا تاکنون عمدتا در گینه، لیبریا و سیرالئون بوده است. در این سه کشور غرب قاره آفریقا این ویروس تاکنون جان 2800 نفر را گرفته است. این عفونت به دامان سنگال و نیجریه هم افتاد ولی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که شیوع آن در این دو کشور تقریبا مهار شده است.

پزشکان هشدار داده‌اند که برای مهار گسترش تصاعدی ابتلا به ابولا، یک اقدام عاجل لازم است.

دکتر «پیتر هاربی» از مرکز درمان بیماری‌های گرمسیری و بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: اولین استفاده آزمایشی از داروهای جدید برای مقابله با این ویروس در غرب آفریقا، شاید دو ماه دیگر در نوامبر آغاز شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، هفته گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد، شیوع ویروس ابولا را در غرب آفریقا تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی اعلام کرد. این شورا در قطعنامه‌ای به اتفاق آراء از دولت‌ها خواست منابع بیشتری برای مبارزه با شیوع این بیماری اختصاص دهند. نشست اضطراری این شورا به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد و پس از آن برگزار شد که شمار مبتلایان به ویروس ابولا هر سه هفته یک بار دو برابر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha