قربانیان خود را با مدارك جعلی به دانشگاه می فرستاد تا بدون كنكور در دانشگاه های سراسری تحصیل كنند اما رویای تحصیل قربانیان در دانشگاه هم خیلی زود بر باد می رفت. رسیدگی به این پرونده همزمان با شكایت مادر و دختری در دستور كار پلیس قرار گرفت.

سلامت نیوز: قربانیان خود را با مدارك جعلی به دانشگاه می فرستاد تا بدون كنكور در دانشگاه های سراسری تحصیل كنند اما رویای تحصیل قربانیان در دانشگاه هم خیلی زود بر باد می رفت. رسیدگی به این پرونده همزمان با شكایت مادر و دختری در دستور كار پلیس قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، 25 شهریور امسال یك پرونده وقوع جعل مدارك دانشگاهی از شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یك تهران، برای انجام تحقیقات به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. بررسی های اولیه روی پرونده نشان داد كه زنی به همراه دختر خود برای ثبت نام در مقطع كارشناسی به یكی از دانشگاه های تهران مراجعه كرده كه در بررسی صورت گرفته از سوی پرسنل دانشگاه مشخص می شود تمام مدارك و فرم های مربوط به قبولی وی در دانشگاه، جعلی است.

مادر دختر پس از اطلاع از جعلی بودن اوراق ثبت نام دخترش در دانشگاه از فردی به نام احسان شكایت كرد و در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: چندی پیش با فردی به نام دكتر «احسان» آشنا شدم. این شخص خود را عضو هیات علمی دانشگاه معرفی كرد و مدعی بود كه قادر است تا امكان تحصیل فرزندانم در دانشگاه های برتر كشور را فراهم آورد. به این بهانه مبلغ 50 میلیون تومان از من گرفت و پس از مدتی مداركی برای ثبت نام فرزندانم را در دو دانشگاه شهر تهران به من تحویل داد اما پس از مراجعه به دانشگاه... ماموران حراست آن دانشگاه متوجه جعلی بودن مدارك شدند و موضوع را به كلانتری 163 ولنجك اطلاع دادند. در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، كارآگاهان موفق به شناسایی خودروی سواری متهم شدند كه بلافاصله محل سكونت وی در منطقه گیشا شناسایی شد. در تحقیقات نامحسوس از محل سكونت متهم، كارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند و متهم «احسان» (32 ساله) 28 شهریور دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم ده ها فقره نامه و اسناد منتسب به وزارتخانه های مختلف و همچنین بانك های خصوصی و دولتی كشف و ضبط شد كه در بررسی های بیشتر روی این اسناد و مدارك مشخص شد تمامی آنها مدارك جعلی هستند.

با توجه به اسناد و مدارك جعلی به دست آمده، متهم كه چاره یی جز اعتراف نداشت به چندین فقره كلاهبرداری با استفاده از اسناد جعلی اعتراف كرد. متهم در اظهارات خود علاوه بر اعتراف صریح به «فروش اسناد و مدارك مجعول مربوط به پذیرش افراد در دانشگاه های مختلف كشور» عنوان كرد كه تحت عنوان «نماینده وزارتخانه های مختلف دولتی» نیز اقدام به كلاهبرداری كرده است. از جمله این موارد اینكه متهم به این شیوه و شگرد اقدام به كلاهبرداری از مدیر یكی از هتل های كشور در شمال كشور كرده و در چندین مرحله اقدام به گرفتن مبلغ چند میلیون تومانی كرده بود كه مدارك و نامه های جعلی مربوط به آن در مخفیگاه متهم كشف شد.
    سرهنگ كارآگاه رحیم فرزام، رییس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اوراق و مدارك به دست آمده از مخفیگاه و همچنین اعتراف صریح متهم به ده ها فقره كلاهبرداری با استفاده از جعل عناوین دولتی و همچنین اوراق و مدارك دولتی جعلی، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha