رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از راه اندازی سند ملی سالمندان پس از تصویب نهایی در هفته آینده خبر داد و گفت: بانک اطلاعات سالمندی بزودی راه اندازی می شود.

سلامت نیوز: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از راه اندازی سند ملی سالمندان پس از تصویب نهایی در هفته آینده خبر داد و گفت: بانک اطلاعات سالمندی بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، صادق رستمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان اظهارداشت: امروزه بحث سالمندان کانون توجه بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه است.

وی تصریح کرد: صندوق جمعیت ملل متحد توجه ویژه‌ای را به برنامه‌های سالمندی دارد و آمادگی خود را برای حمایت از ایران و بحث سالمندی اعلام کرده است.

رستمی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری اظهارداشت: در این سیاستها به مقوله سالمندی، تکریم و فرهنگ‌سازی و استفاده از تجربیات آنها اشاره کرده است و انشاالله ما نیز در برنامه پنجم ششم توسعه تحول خوبی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی از سوی شورای ملی سالمندان به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بهزیستی و همچنین سازمان مرکز نوسازی سازمان ارائه شده است و امیدواریم پیشنهادات ارائه شده در تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه متاسفانه در برنامه پنجم توسعه توجهی به سالمندان نشده بود، گفت: امید داریم در تدوین برنامه ششم توجه ویژه‌ای به موضوع سالمندی و تکریم آنها صورت گیرد.

به گفته وی، طی هفته آینده و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین سند ملی سالمندان به تصویب نهایی خواهد رسید.

رستمی با اشاره به اینکه نگاه دنیا به سالمندی تغییر کرده است و ما می‌توانیم با توجه به فرصتهای فراهم شده از تجارب سالمندان بهره کامل را ببریم و اگر غیر از این موضوع برنامه ریزی شود قطعاً به چالش کشیده خواهیم شد، گفت: با تدوین سند ملی سالمندان امیدواریم بتوان از تجارب و ظرفیت سالمندان در توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی و ... کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد 10 درصد از سالمندان ناتوان هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت 90 درصدی سالمندان استفاده کنیم، گفت:بزودی شهر دوستدار سالمند به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها انجام می‌پذیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بانک اطلاعات سالمندی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شورای ملی سالمندان است و این در حالی است که ما بیش از 6 میلیون سالمند داریم که باید اطلاعات آنها به ثبت برسد و به زودی این بانک اطلاعاتی راه‌اندازی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha