معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش ظرفیت دیالیز و ایجاد بخش سوانح سوختگی را از اولویت‌های درمانی این دانشگاه اعلام کرد و از تداوم ارایه خدمات درمانی به بیماران دربخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد خبر داد.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش ظرفیت دیالیز و ایجاد بخش سوانح سوختگی را از اولویت‌های درمانی این دانشگاه اعلام کرد و از تداوم ارایه خدمات درمانی به بیماران دربخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یاوری ضمن اعلام این خبر گفت: مطابق بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایجاد بخش سوانح سوختگی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه است و انتظار می‌رود بیمارستان 15 خرداد به عنوان مرکز تخصصی خدمات جراحی ترمیمی عهده‌دار این ماموریت شود.

وی افزایش ظرفیت دیالیز را اولویت دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواند و تاکید کرد: اخیرا ظرفیت بخش دیالیز بیمارستان امام حسین (ع) افزایش یافته و توسعه بیشتر خدمات دیالیز را هم در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره تعطیلی بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد افزود: ایجاد بخش سوختگی در بیمارستان 15 خرداد مسلما به منزله برنامه دانشگاه برای کاهش ظرفیت تخت‌های دیالیز نیست. بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد تا زمان تامین تخت‌های جایگزین و اطمینان از ارایه خدمات مطلوب به بیماران دیالیزی و تامین انتظارات این بیماران به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از این بابت جای نگرانی برای بیماران دیالیزی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: با توجه به محل سکونت بیماران و امکانات تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) و با تمهیداتی که معاونت درمان دانشگاه در نظر خواهد گرفت پیش بینی می‌شود بخشی از بیمارانی که پیش از این در بیمارستان 15 خرداد خدمات دیالیز دریافت می‌کردند به تدریج و با تامین انتظارات‌شان خدمات دیالیز بیمارستان امام حسین را ترجیح دهند.

وی افزود: توزیع مناسب خدمات درمانی، استفاده بهینه از امکانات موجود و رعایت استانداردهای تخصصی، رویکردهای اصلی در مطالعات کارشناسی معاونت درمان دانشگاه و وزارت بهداشت است که ممکن است در برنامه‌های میان مدت و درازمدت جا‌به‌جایی و تغییر کاربری برخی از بخش‌ها را در پی داشته باشد. چنین اقداماتی در کوتاه مدت و پیش از فراهم شدن تمهیدات لازم متصور نیست.

یاوری اظهارداشت: همان طور که پیش از این تاکید کرده‌ایم، آنچه در برخی رسانه‌ها درخصوص تغییر کاربری بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد به جراحی زیبایی منتشر شده واقعیت ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت‌های دولت از بخش سلامت و توسعه مشارکت‌های مردمی، روند ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی متناسب با نیازهای جامعه بیش از پیش شتاب گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha