چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 121457

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یك روزه خود به قم، با چند تن از مراجع تقلید دیدار كرد.

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یك روزه خود به قم، با چند تن از مراجع تقلید دیدار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، معصومه ابتكار در این سفر با آیت الله موسوی اردبیلی، امینی و صانعی دیدار و گفت وگو كرد. آیت الله موسوی اردبیلی، در این دیدار بر حرام بودن آسیب رساندن به محیط زیست تاكید كرد و اعلام كرد: دستور شرعی داریم كه نباید محیط زیست را آلوده كنیم و خداوند آلوده كردن آب ها و تخریب محیط زیست را حرام كرده است.

این مرجع تقلید، در دیدار ابتكار و جمعی از مدیران این سازمان با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست در اسلام، اظهار كرد: متاسفانه در جامعه آن طور كه باید به وظایف خود در خصوص محیط زیست عمل نمی كنیم. این مرجع تقلید ضمن دعوت مردم به حفظ محیط زیست و آلوده نكردن آب ها، گفت: در زمانی كه دنیا اصلابه این موضوع توجه نمی كرد، دین اسلام به اهمیت محیط زیست و آلودن نكردن آب ها بسیار تاكید كرده است. در ابتدای این دیدار، معصومه ابتكار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، گزارشی از برنامه و فعالیت های این سازمان ارایه كرد.

ابتكار با اشاره به اینكه «مشكلات فراوانی در حوزه محیط زیست وجود دارد» بیان كرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح در مصرف آب، افزایش دما و كاهش بارندگی شاهد بحران شدیدی در كشور هستیم كه این امر آسیب های بسیاری را به محیط زیست وارد می كند. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح كرد: در بسیاری از مواقع به سنت های الهی و علوم روز بی توجه هستیم كه باید گفت با به كارگیری این دو روش می توان از محیط زیست حفاظت كرد. آیت الله صانعی، مرجع دیگری بود كه ابتكار با وی دیدار كرد و پیرامون مسائل محیط زیست گفت وگو كردند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha