دبیر اجرایی کنگره انجمن جراحان با بیان اینکه تغییراتی در میزان تعرفه‌ها ایجاد شده گفت: ضریب K جراحی و بیهوشی و میزان تعرفه‌ها باید متناسب با اقتصاد کشور افزایش یابد.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی کنگره انجمن جراحان با بیان اینکه تغییراتی در میزان تعرفه‌ها ایجاد شده گفت: ضریب K جراحی و بیهوشی و میزان تعرفه‌ها باید متناسب با اقتصاد کشور افزایش یابد.

سید هاشم سیدمهدی در حاشیه افتتاحیه کنگره انجمن جراحان در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: آنچه برای انجمن جراحان و برای اصل درمان ما مطرح است، این است که ضرایب k جراحان بیهوشی و میزان ویزیت آنها بسیار پایین بوده و با قیمت‌های واقعی و تورم موجود در جامعه تفاوت بسیاری دارد.

سیدمهدی با بیان اینکه درخواست ما از مسوولان این است که این تفاوت قیمت از مسیر قانونی و با شرایط قانونی اصلاح شود، گفت: بر اساس شنیده‌های ما قسمت زیادی از آن اصلاح و تغییرات در میزان تعرفه‌ها ایجاد شده که از عدد آن مطلع نیستیم و هنوز به انجمن ابلاغ نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به پایین بودن ضرایب K جراحی و بیهوشی و دستمزدها، آنچه که به جراحان پرداخت می‌شود با تورم‌ و قیمت‌های واقعی قابل قیاس نیست.

سیدمهدی همچنین با اشاره به افزایش میزان دیه اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن دیه، دستمزد جراحان بالا نرفته است و این در حالیست که با این افزایش قیمت دیه، باید دستمزد جراحان روی عضوی که کار می‌کنند بالا رود که این اتفاق نیفتاده و دستمزدها بسیار پایین است.

وی تطبیق دستمزد جراحان با میزان دیه را یکی از خواسته‌های انجمن جراحان عنوان کرد و افزود: ‌نباید این طور باشد که جراح دیه سنگین بدهد و دستمزد کم دریافت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شکایات به شکلی شده که پزشکان عمومی و جراحان عموما بیماران سخت را کم پذیرش می‌کنند، تصریح کرد: برای مثال رفتار جراح باید با بیماری مسن که به انسداد روده نیز دچار است و بیماری‌های متعددی در کنار آن دارد با بیماری که جوان بوده و دارای ارگان‌های سالم است، متفاوت باشد.

سیدمهدی افزود: بنابراین رفتار ما با پزشک نیز باید به گونه‌ای باشد تا شجاعت کافی برای پذیرش و انجام جراحی روی این بیمار سخت را داشته باشد در غیراین صورت بیمار است که متضرر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد:‌ بنابراین باید ضریب K در جراحی و بیهوشی و میزان تعرفه‌ها متناسب با اقتصاد جامعه و تورم افزایش یافته و دستمزدها نیز با میزان دیه تطبیق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha