چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12152

یك روانشناس دانشگاه ایندیانا اعلام كرد: ورزش‌های ایروبیك سبك تا متوسط می‌تواند خلق افراد را دو تا چهار ساعت پس از انجام تمرینات بهبود بخشد.

جك راگلین، روانشناس خاطرنشان كرد: این تأثیرات مثبت در مورد كودكان نیز صادق است. اما درعین حال مشخص كردن زمانی برای ورزش كودكان و فعالیت بدنی آنها بیش از پیش چالش برانگیز است و والدین باید این مسوولیت را برعهده بگیرند.

راگلین و دستیارانش كه دراین تحقیق مدیتیشن، تمرینات سنگین بدنی و سایر عوامل موثر روی خلق و ورزش را مورد آزمایش و بررسی قراردادند به نكاتی دست یافته‌اند كه در زیر به آنها اشاره شده است:

- افراد پس از انجام فعالیت‌های آیروبیك متوسط و سبك بیش از انجام فعالیت‌های سنگین مانند آموزش‌های شدید ورزشی از مزایای روانی آن شامل بهبود خلق و روحیه مثبت بهره‌مند می‌شوند.

- این مزایا تنها 20 دقیقه پس از انجام یك فعالیت ورزشی سبك بروز می‌كند.

- افرادی كه به لحاظ پزشكی درحال حاضر مبتلا به افسردگی هستند پس از انجام این تمرینات از بیشترین میزان بهبود خلق بهره‌مند می‌شوند اما افرادی كه شرایط عادی دارند و میزان افسردگی یا اضطراب در آنها اندك است باز هم می‌توانند با انجام چنین تمریناتی احساس آرامش، كاهش اضطراب و نیز كاهش خستگی داشته باشند.

- از سوی دیگر، ورزش‌های سنگین روزانه می‌تواند در افراد افسرده منجر به بروز افسردگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha