چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12153

نماینده مردم تربت‌حیدریه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: روند حل مشكلات درمانی در شهرستان تربت‌حیدریه به دلیل عدم استقلال در شبكه بهداشت و درمان آن، بسیار كند است.

به گزارش سلامت نیوز محمدعلی رضایی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تصمیم‌گیری‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های تربت حیدریه و مه ولات زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام می‌شود كه منجر به زمانبر شدن اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی گردیده است.

وی تصریح كرد: در شهرستان تربت حیدریه با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر تنها یك بیمارستان فرسوده كه حدود 60 سال پیش ساخته و تجهیز شده است، وجود دارد.

رضایی با اشاره به روند كند تخصیص اعتبارات خاطرنشان كرد: در سفرهای استانی هیات دولت به خراسان رضوی احداث یك بیمارستان 200 تخت خوابی در تربت حیدریه به تصویب رسیده است كه زمینی به وسعت 7 هكتار توسط خیرین در بهترین نقطه شهر برای ساخت آن اهدا شده است، ولی هنوز اعتبارات آن ابلاغ نشده است.

وی در ادامه افزود: اگر شبكه بهداشت و درمان شهرستان مستقل می‌بود، در تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر عملی می‌شد.

رضایی با اشاره به مشكلات موجود در زمینه بیمه‌های روستایی تاكید كرد: به دلیل كمبود فراوان خانه‌های بهداشت و درمان در مناطق دوردست و مشكلات مربوط به استفاده از بیمه‌های روستایی برای روستائیان و كاهش هزینه‌های رفت و آمد، باید اقدامی جدی صورت گیرد و راه ساده‌تری در این خصوص پیش‌بینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha