سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی قلب، کم کردن مصرف نمک را راهکاری ساده برای نجات جان میلیونها نفر در جهان دانست.

راهکار سازمان جهانی بهداشت برای کاهش بیماریهای قلبی

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی قلب، کم کردن مصرف نمک را راهکاری ساده برای نجات جان میلیونها نفر در جهان دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: افزایش مصرف نمک می تواند به افزایش فشار خون و در پی آن بروز نارسایی های قلبی و سکته های مغزی منجر شود.

این سازمان در پیام خود از همه کشورهای جهان خواست تلاش کنند تا سال 2025 مصرف نمک را تا 30 درصد کاهش دهند.

معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در امور بیماریهای غیر واگیر و روانی تصریح کرد: اگر این هدف محقق شود، میلیونها انسان از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته های مغزی دور می شوند.

وی کاهش مصرف نمک را بهترین و ساده ترین راهکار برای سلامت ملت ها خواند و گفت: انتظار می رود کارخانه های تولید مواد غذایی، به سازمان جهانی بهداشت و دولت های مختلف جهان در تلاش برای کاهش مصرف نمک یاری برسانند.

بیماریهای غیر واگیر مثل سکته مغزی و نارسایی قلبی اصلی ترین دلیل مرگ و میر در قرن بیست و یکم شمرده شده است.

سازمان جهانی بهداشت میانگین مصرف نمک را برای هر فرد در جهان، 10 گرم عنوان کرد و این میزان را دو برابر میزان توصیه شده این سازمان دانست . بیشترین روش مصرف نمک در سال های اخیر از طریق غذاهایی چون نان، پنیر و غذاهای آماده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha