عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود شدید نیروی انسانی پرستار و بهیار در حاشیه شهرها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت خبر داد.

کمبود شدید نیروی پرستار و بهیار در حاشیه شهرها

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود شدید نیروی انسانی پرستار و بهیار در حاشیه شهرها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت خبر داد.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه حوزه پیشگیری و درمان در حوزه سلامت برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: هر چند بخش زیادی از خدماتی که در حوزه سلامت ارائه می شود در حوزه درمان است اما حوزه پیشگیری و بهداشت نیز باید در اولویت اول وزارت بهداشت قرار گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون حوزه پیشگیری در مناطق محروم و حاشیه کلانشهرها باید در دستور کار قرار گیرد. متاسفانه در حاشیه شهرها امکانات بهداشتی و زیرساختی وجود ندارد و این یکی از چالش های حوزه سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به ضعف شدید نیروی انسانی در حاشیه شهرها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت تصریح کرد: متاسفانه کشور ما از نظر نیروی انسانی به ویژه پرستار، بهیار و پرسنل خدماتی با کمبود روبرو هستیم و باید برای این موضوع یک اقدام جدی شود.
وی با یادآوری اینکه 20 هزار نیروی پرستار در کشور کم داریم، گفت: حاشیه کلانشهرها هم از نظر میزان برخورداری و دسترسی به خدمات سلامت و هم از نظر محرومیت هایی که در آن نواحی وجود دارد در اولویت هستند به دلیل اینکه ما در سطح روستاها و شهرها بالاخره بیمه روستایی و مراکز خدمات بهداشتی، درمانی و مطب ها را داریم ولی حاشیه شهرها با اینكه نیاز بیشتری به این خدمات دارند، ولی برخورداری لازم از این امکانات را ندارند.
به گزارش پانا، این در حالی است که با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، وزارت بهداشت رفع کمبود پرستار و اصلاح نظام پرداخت را دو اولویت کاری خود قرار داده است.
به گفته میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای رفع کمبود پرستار، جذب نیروی پرستاری به صورت شرکتی خواهد بود که براساس بخش‌نامه جدید وزارت بهداشت، پرستارانی که به صورت شرکتی جذب کادر درمانی می شوند می‌توانند از مزایای این بخش‌نامه استفاده کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha