ذکر این نکته که دولا کردن خمر موقع نشستن برای کمر انسان بسیار مضر است نکته جدیدی نیست، اما اینکه نحوه نشستن بر حالات روحی و روانی فرد، افسرده یا عصبانی شدن و میل جنسی او اثر گذار است مطلبی است که به تازگی برای دانشمندان مسجل شده است.

بد نشستن، میل جنسی را به تدریج از بین می برد

سلامت نیوز: ذکر این نکته که دولا کردن خمر موقع نشستن برای کمر انسان بسیار مضر است نکته جدیدی نیست، اما اینکه نحوه نشستن بر حالات روحی و روانی فرد، افسرده یا عصبانی شدن و میل جنسی او اثر گذار است مطلبی است که به تازگی برای دانشمندان مسجل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده افرادی که موقع نشستن کمر خود را خم می کنند بیشتر از دیگران از کلمات منفی استفاده می کنند و احساس خجالتی و خود درگیر بودن در آنها بیشتر است. زمانی که می گوییم حالت مناسبی برای نشستن، ایستادن یا خوابیدن خود انتخاب کنید منظور این است که، در آن حالت بتوانید علاوه بر حفظ تعادل از آسیب رسیدن به ستون فقرات خود جلوگیری کنید.

اما زندگی پر استرس امروز و افزایش مدت زمان نشستن افراد در طول روز موجب گسترش عادات بدی هم چون دولا نشستن و ورزش نکردن شده است. البته تنها عارضه بد نشستن کمر یا گردن نیست، بلکه این موضوع به مرور عضلات شکم را افتاده می کند و مانع از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به صورت کامل به بدن می شود. در چنین شرایطی سیستم هضم افراد دچار مشکل می شود و فرد احساس کسالت و تنبلی می کند. علاوه بر این بد نشستن امکان تنفس عمیق را محدود می کند، همین موضوع فرد را مضطرب و از داشتن خوابی راحت محروم می کند.

مقایسه افرادی که موقع نشستن کمرشان صاف است با افرادی که حالت خوبی را برای نشستن انتخاب نمی کنند نشان داد، گروه اول نه تنها عزت نفس و تحرک بیشتری دارند بلکه خلق و خوی بهتری نیز دارند و ترسشان از برقراری تعاملات اجتماعی با افراد مختلف کمتر است. در مقابل گروهی که به صورت دولا یا خمیده می نشینند، در طول روز کمتر با دیگران صحبت می کنند، در صحبت هایشان از خود احساسات منفی بیشتری بروز می دهند و به صورت کلی افراد غمگین تری هستند. به گفته دانشمندان، این افراد حتی میل جنسی کمتری نسبت به آنهایی دارند که صاف می نشینند در واقع بد نشستن میل جنسی فرد را به تدریج از بین می برد.
منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha