محققان دریافتند که اصلاح شیوه زندگی می‌تواند خطر حملات قلبی را تا 80درصد کاهش دهد.

سلامت نیوز: محققان دریافتند که اصلاح شیوه زندگی می‌تواند خطر حملات قلبی را تا 80درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تحقیقات جدید نشان داد که با تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی افراد می‌توانند ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش دهند.

‌شایان ذکر است که تنها یک درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه تمام 5 عادات سالم لازم که برای کاهش 80 درصدی خطر ابتلا به حمله قلبی ضروری است را اعلام کردند.

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان در ایالات متحده است.

سال گذشته بیش از 600 هزار آمریکایی به دلیل این وضعیت جان خود را از دست دادند.

تحقیقات نشان داد که تغییر در شیوه زندگی و عادات سالم می‌تواند خطر ابتلا به حملات قلبی را تا نهایت 80 درصد کاهش دهد.

محققان موسسه «کارولینسکا» در «سوئد» به تازگی دریافتند، خطر ابتلا به حمله قلبی را می‌توان با حفظ  وزن سالم و رژیم غذایی، ورزش به اندازه کافی، خودداری از کشیدن سیگار و ترک مصرف الکل، کاهش داد.

به گفته محققان،‌ این تعجب‌آور نیست که انتخاب شیوه زندگی سالم به کاهش حملات قلبی منجر شود، آنچه تعجب‌آور است، این است که چگونه این عوامل به کاهش خطرات حملات قلبی منتهی می‌شود.

محققان افزودند در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی در دهه‌‌های اخیر به دلیل درمان‌های پزشکی کاهش یافته است، اما دوری از شیوه سالم زندگی عوارض جانبی بالقوه داروها را بیشتر کرده و تأثیر پرهزینه‌ای در کاهش جمعیت بواسطه بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

محققان اهمیت عوامل خطر خاص بوسیله مشاهده رفتار و بروز بیماریهای قلبی را در میان 20721 مرد سوئدی سالم در سنین 45 تا 79ساله را محاسبه کردند.

سیگار نکشیدن خطر ابتلا در مردان را تا 36درصد کاهش داد. متوسط روال ورزش روزانه و هفتگی 3درصد خطر این بیماری را کاهش داد.

دور کمر مردانی که کمتراز 36 اینچ بود 12درصد کمتر در معرض بیماری قلبی قرار گرفتند.

و در نهایت، این تحقیقات همچنین نشان داد که خوردن رژیم غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، محصولات لبنی کم چربی، غلات کامل و ماهی خطر ابتلا به حملات قلبی را 18 درصد کاهش می‌دهد.

این پژوهش در این هفته در مجله نشریه کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha