شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 121681

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت :بر اساس تعریف استاندارد ملی ایران، خمیر مرغ از فرآورده یکنواخت متشکل از گوشت مرغ مناسب برای مصرف انسان و فاقد پوست و استخوان‌ تهیه می‌شود.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت :بر اساس تعریف استاندارد ملی ایران، خمیر مرغ از فرآورده یکنواخت متشکل از گوشت مرغ مناسب برای مصرف انسان و فاقد پوست و استخوان‌ تهیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت، دکتر زهرا عبدالهی با اشاره به این که در موارد تخلف و تقلب، به جای گوشت مرغ از پوست، زوائد و قسمت های دورریز مرغ برای تهیه خمیر مرغ استفاده می شود،گفت: خمیر مرغی كه فاقد استانداردهای لازم است ،حاوی مقدار زیادی چربی است و مصرف آن موجب افزایش كلسترول خون و بالارفتن میزان كلسترول بد خون می شود.

وی استفاده از پوست و زوائد مرغ را در تهیه خمیر مرغ تخلف دانست وگفت: داروهای هورمونی که برای رشد سریع‌تر به مرغ‌ها خورانده یا تزریق می‌شود معمولا در پوست مرغ جمع می شود .

دکتر عبد الهی افزود :ترکیب‌های هورمونی، به‌خصوص اگر از نوع تركیبات استروییدی باشد، در خانم‌ها باعث افزایش موهای زائد در صورت، پرمویی و جوش و در آقایان باعث بروز آکنه‌های شدید پوستی و همچنین موجب اختلال در روند رشد كودكان می شود .

وی با تشریح این که باقیمانده آنتی بیوتیك و باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در دانه جو، ذرت وگندم كه وارد جیره غذایی مرغ می شود نیز در پوست مرغ جمع می شود ،گفت : درصورت استفاده از پوست مرغ در تهیه خمیر مرغ این مواد می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha