مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: سرطان پوست در کشور و در مردان رتبه اول را دارد و این در حالی است که با پدیده پیرپوستی مواجه هستیم، به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا مقدار انرژی دریافتی اشعه فرابنفش توسط مردم در هر نقطه از کشور مشخص شود.

سلامت نیوز: مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: سرطان پوست در کشور و در مردان رتبه اول را دارد و این در حالی است که با پدیده پیرپوستی مواجه هستیم، به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا مقدار انرژی دریافتی اشعه فرابنفش توسط مردم در هر نقطه از کشور مشخص شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی گورانی در ششمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران در وزارت بهداشت گفت: انرژی‌های فسیلی توجیه بهداشتی ندارند، به همین دلیل به سمت انرژی‌های سبز و جدید رفته‌ایم و در این میان انرژی الکترومغناطیسی و هسته‌ای قابل دسترسی‌ترین انرژی و پاک‌ترین نوع است.

وی ادامه داد: سامانه کشوری پایش پرتوهای فرابنفش خورشیدی در کشور راه‌اندازی شده چرا که ما پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز مواجه هستیم.

گورانی ادامه داد: سرطان پوست در بین مردان در کشور رتبه اول را دارد و در زنان طبق بررسی سال گذشته سرطان سینه رتبه اول را داشت و اکنون در حال بررسی سرطان پوست در زنان هستیم. سرطان معده نیز که کشنده‌ترین نوع سرطان است در مقایسه با سرطان پوست فقط آمار مرگ و میر بیشتری دارد.

مسئول بهداشت پرتوهای مرکز سلامت محیط کار افزود: متأسفانه به طور قابل توجهی جامعه دچار پیرپوستی شده است که این فقط آسیب بهداشتی ندارد و آسیب‌های جدی اقتصادی، روانی و بهداشتی به دنبال خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی شبکه ملی و سامانه پرتوهای فرابنفش خبر داد و گفت: در 10 استان کشور نقاطی شناسایی شده است و قرار است تا پایان سال 8 استان دیگر نیز به این سامانه اضافه شوند و 18 استان نیز توسط سازمان انرژی اتمی پوشش داده می‌شوند.

گورانی گفت: با استفاده از سامانه کشوری پایش پرتوها مقدار انرژی دریافتی فرابنفش توسط مردم در هر نقطه از کشور مشخص می‌شود و قرار است ظرف دو هفته آینده اطلاعات اولیه در وزارت بهداشت ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha