٧٠‌درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند.

سلامت نیوز: ٧٠‌درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند.


به گزارش سلامت نیوز،شهلا کرمی روانپزشک و آسیب‌شناس اجتماعی در روزنامه شهروند نوشت: آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و اعتیاد آنها به مصرف موادمخدر صنعتی در نوجوانی و جوانی می‌شود.  
والدین باید هوشیار باشند که اگر فرزندشان از اختلال اضطراب رنج می‌برد، بلافاصله سلامت روحی و روانی او را بسنجند و از مشاور کمک بگیرند.  ٧٠‌درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند.   فردی که موادمخدر صنعتی ازجمله شیشه، حشیش و... مصرف می‌کند به دلیل مشکل روانی که دارد، سعی می‌کند به تصور غلط به آرامش دست یابد، غافل از آن‌که این مواد علاوه‌بر تخریب روح، مغز و سایر اعضای بدن را نیز به مرور نابود می‌کند. 
امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی تجملاتی، والدین کمتر به مسائل و مشکلات فرزندان خود توجه می‌کنند. خانواده مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند از همان بدو تولد با روش درست تربیتی، آینده‌ای عاری از هرگونه استعمال موادمخدر و سایر موارد را برای فرزندان خود رقم زند.  یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌هایی که می‌توان در مورد رویکرد اجتماعی‌کردن مبارزه با موادمخدر انجام داد، ایجاد تفریحات سالم
 در قالب اوقات فراغت برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.  اطلاع‌رسانی وسیع در مورد عوارض موادمخدر از سوی نهادهای مختلف و کانون‌های فرهنگی و آموزش و بالا بردن آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها امری خوب است، اما کافی نیست و باید به‌صورت عملیاتی به این موضوع ورود کرد. 
باید از همان دوران کودکی برنامه‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت‌های زندگی طراحی کرد که وقتی آنان به سن نوجوانی و جوانی می‌رسند براساس مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اند، خود به خود از  اعتیاد دوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha