مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: 56 درصد از مستمری بگیران سازمان حداقل حقوق دریافت می‌کنند که افزایش 9، 6 و 15درصدی حقوق مستمری بگیران جای بسی تاسف دارد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: 56 درصد از مستمری بگیران سازمان حداقل حقوق دریافت می‌کنند که افزایش 9، 6 و 15درصدی حقوق مستمری بگیران جای بسی تاسف دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همایش یک‌روزه بیمه و درمان سراسر کشور در محل سالن اجتماعات بیمارستان رازی قزوین با حضور مدیریت عامل سازمان، معاونت حقوقی و امور مجلس، مدیر کل امور استان‌ها، مدیرکل درمان مستقیم، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و اعضای تشکیلات خانه کارگری استان برگزار شد.

سیدتقی‌نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این مراسم گفت: با وجود کسری پنج هزار میلیارد تومانی در سال گذشته دریافتی‌ها را به 25 درصد افزایش دادیم.

وی امنیت اجتماعی را از تولیدات عمده سازمان تامین اجتماعی برشمرد و برند آن را اعتماد بیمه شدگان به سازمان دانست و افزود: این نهاد با یک نگاه برنامه ریزی و ساماندهی شده و تعامل با جامعه هدف خود را در بستر قانونمدارانه‌ای حرکت می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: این سازمان، سازمانی درآمد هزینه‌ای بوده و وصولی را متعادل با هزینه‌ها و سپس آن‌ها را اولویت بندی و تخصیص می‌کنیم که در این راستا پاسخگویی حداکثری در صیانت از حقوق این سازمان هدف ما است.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد منابع خدماتی درمانی کشور توسط سازمان تامین می‌شود، افزود: اصلاح سیستم از نظر زوایای ملی می‌تواند تاثیرگذار باشد و شناخت از بدنه‌ سازمان موجب بهره‌مندی از مدیرانی خاص و آشنا با مسایل کارگری شده تا در مسیری سوق داده شویم که دیگر مخارج درمانی به‌عنوان هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها تحمیل نشده و بسویی حرکت کنیم که بیمار جز درد و رنج، غصه‌ دیگری نداشته باشد.

نوربخش تصریح کرد: تامین اجتماعی با تزریق 12هزار میلیارد تومان در نظام سلامت در سال جاری نقش عمده‌ای را در این مسیر ایفا کرده است و با برنامه ریزی در درمان مستقیم و استفاده از مکانیزم‌های گوناگون در طرح تحول، نیروهای بیشتری را جذب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته، سازمان با چالش‌های متعدد حقوقی، رسانه‌ای و پارلمانی مواجه بود و هم‌اکنون در بازسازی پس از زلزله قرار داریم که در این میان با توجه به اینکه تمام زوایای زندگی مستمری‌بگیران در گرو سیاستگذاری‌های سازمان قرار دارد بنابراین حفظ و صیانت از حقوق کارگری برعهده تک تک مجموعه مدیریت‌ها نیز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان‌ اینکه تامین اجتماعی 39میلیون شهروند تحت پوشش خود دارد تشریح کرد: بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ابلاغ ماده 10نوسازی صنایع که جزء گره‌های مهم کاری سازمان بود، عملیاتی شد.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان چارچوب مهم و اساسی کشور در‌ مقوله‌ اقتصادی و صنعت نام برد و گفت: توجه ویژه سازمان به حقوق مردم و رضایت‌مندی و پاسخگویی بهینه به جامعه هدف گسترده خود جای بسی تقدیر داشته است.

وی افزود: بحث ادغام نیز به هیچ عنوان به مصلحت بخش درمان کشور نبوده و نیست و ما همچنان مخالف آن هستیم و استان صنعتی قزوین نیز می‌تواند بعنوان پدافند غیر عامل مثمر ثمر باشد و همچنان نیازمند حمایت مقامات ارشد کشوری هستیم.

علیرضا محسنی، مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: اهتمام ویژه مدیر عامل سازمان به چهار اصل قانونمداری، برنامه محوری و پاسخگویی موجب حل بسیاری از چالش‌های موجود سازمانی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: ابلاغ بودجه برای نخستین بار در ابتدای سال، افزایش 25درصدی حقوق مستمری بگیران در اوایل سال جاری با وجود کسری بیش از پنج هزار میلیارد تومانی بودجه، موفقیت در انجام فاز یک و دو دیتا سنتر سازمان و انجام زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی کردن کارت هوشمند من جمله موارد فوق به شمار می‌رود.

وی در ادامه به تحت پوشش داشتن 64درصدی از جمعیت استان با 53هزار خانوار مستمری بگیر و نسبت پشتیبانی 4.3 درصدی بیمه شده به مستمری بگیر در استان صنعتی قزوین اشاره کرد و یادآور شد: به‌روز شدن بسیاری از مطالبات و بازنگری در موانع قانونی نتیجه تصمیمات توام با ایجاد آرامش مدیر ارشد سازمانی بوده است.

مهدی‌درخشان، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: در درجه نخست برنامه جاری و دیگر برنامه‌های جدید دراز مدت برای سازمان در اولویت قرار دارد که گسترش مراکز درمانی در مقوله‌ مسائل جاری بوده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام نظارت‌ها در بخش درمان انجام می‌شود، ادامه داد: بطور کلی ساختار درمان بایستی اصلاح شده و بحث نظام ارجاع جز سرمایه گذاریهای سازمانی محسوب می‌شود که در عین‌حال نتایج آنی ندارد.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر کشور نیز ضمن پذیرش نابسامانی در بخش درمان گفت: دخیل بودن مدیران مجموعه در وجود مشکلات قطعی است و زیبنده نیست که معضلات را به دیگران بسپاریم چراکه ما معتقدیم درمان نیازمند استراتژیکی کوتاه و بلند مدت بوده و امید است در این راستا روش کار را تغییر داده و طبق نظر مدیرعامل سازمان در مسیر قانون الزام حرکت کنیم.

در پایان وی تصریح کرد: تا حدودی نگاه مشارکتی و سه جانبه گرایی از بین رفته و نیازمند تشکیل کنسرسیوم در بحث بیمه تکمیلی هستیم تا هم سازمان و هم خدمت گیرنده دخیل شده و راهکارهای مناسب ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha