شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 121694

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 5 تا 10 درجه ای دما تا اواسط این هفته در شمال کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 5 تا 10 درجه ای دما تا اواسط این هفته در شمال کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای برخی از مناطق استان های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان و جنوب فارس در بعد از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی برای استان های آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزرف افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش 5 تا 7 درجه ای دما پیش بینی می شود.

وظیفه اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر نفوذ پرفشار سرد از عصر دوشنبه به سواحل دریای خزر می باشد. براین اساس هوای استانهای اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان و خراسان شمالی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از اوایل شب دوشنبه بارش باران و وزش باد، برخی نقاط با رعدوبرق در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران و نیمه شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه بارش شدید باران در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و با شدت کمتر در دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان و بصورت پراکنده در استان خراسان شمالی رخ می دهد.

وظیفه یاد آور شد: دمای هوا ابتدا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور بویژه در استانهای ساحلی بین 4 تا 6 درجه افزایش می یابد و سپس در روز سه شنبه بین 5 تا 10 درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: دریای خزر نیز در روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید توفانی پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروزبه ترتیب معادل 31 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha