چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12170

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران از پاسخ منفی وزارت بهداشت به درخواست انجمن برای جلوگیری از تعطیلی تنها مرکز توانبخشی و مراقبت ویژه سالمندان مبتلا به آلزایمر خبر داد.

معصومه صالحی امروز در نشست خبری به تشریح آخرین رایزنیها و مکاتبات انجمن در جهت جلوگیری از تعطیلی تنها مرکز توانبخشی و مراقبت ویژه سالمندان مبتلا به آلزیمر پرداخت.

وی با تاکید بر تعبات تعطیلی این مرکز و نگرانی خانواده هایی که سالمندان مبتلا به آلزایمر خود را به این مرکز می آورند افزود: در این مرکز روزانه به 25 نفر از سالمندان مبتلا به آلزایمر خدمات فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کلاسهای هنری، تغذیه و... ارائه می شود.

صالحی با عنوان این مطلب که تعطیلی این مرکز می تواند کار ما را سبک تر کند  در عین حال تصریح کرد: ما دوست نداریم این مرکز تعطیلی شود چون آنچه در این مرکز به عنوان خدمت ارائه می شود فقط از سر دلسوزی و بدون هیچ چشمداشت مالی است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با تاکید بر اینکه 90 درصد هزینه های این انجمن به واسطه حمایتهای مردمی تامین می شود افزود: هزینه نگهداری یک سالمند مبتلا به آلزایمر در طول یک ماه بین 400 هزار تا 650 هزار تومان بر اساس ارزیابیهای سال گذشته است که خدمات این مرکز به این قبیل افراد تقریبا به صورت رایگان است.

صالحی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با آخرین رایزنیها و مکاتبات با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی گفت : نامه ای که انجمن به وزیر بهداشت نوشته شده بود به دکتر امامی رضوی، معاون سلامت این وزارتخانه ارجاع داده شد و ایشان نیز نامه را به دفتر نظارت وزارت بهداشت ارجاع دادند که روز گذشته آخرین پاسخ آنان به درخواست کمک انجمن آلزایمر به صورت شفاهی این بود که امکان کمک وجود ندارد.

وی همچنین به نامه ای که حدود دو هفته پیش به رئیس سازمان بهزیستی نوشته و هنوز پاسخی دریافت نکرده است اشاره کرد و افزود : وقتی پیگیر نامه شدیم پاسخ دادند هنوز دستوری بر روی آن نوشته نشده است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران همچنین به دیدار خود با رئیس جمهور و تاکید دکتر احمدی نژاد به وزرای بهداشت و رفاه و رئیس سازمان بهزیستی برای حمایت از انجمن آلزایمر اشاره کرد و ادامه داد : از رئیس جمهور دست خط داریم که خطاب به آقایان لنکرانی و مصری و همچنین فقیه گفته اند به انجمن کمک شود اما با گذشت سه ماه از این ملاقات هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی با عنوان این مطلب که بین 350 هزار تا 400 هزار نفر در کشور مبتلا به آلزایمر هستند افزود: در حال حاضر حدود دو هزار نفر تحت پوشش این انجمن هستند که متاسفانه به دلیل عدم حمایت از سوی دستگاههای دولتی هنوز نتوانسته ایم شعبه ای در سایر استانها و شهرستانهای کشور دایر کنیم.

صالحی با اشاره به مشکلاتی که این بیماران برای سایرافراد خانواده به وجود می آورند گفت : سالمندان مبتلا به آلزایمر در مرحله پرخاشگری و هزیان گویی قرار دارند و برای کنترل و مراقبت هر یک از آنان به دو نفر مراقب نیاز است که این کار سختی برای خانواده ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha