کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش بینی هوا در کشور طی روزهای آینده از افزایش ۶ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور طی امروز خبر داد.

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش بینی هوا در کشور طی روزهای آینده از افزایش ۶ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور طی امروز خبر داد.

امین حسین نقشینه در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: با نفوذ پرفشار جریانات هوا از عصر فردا دوشنبه شاهد هوای خنک بر روی سواحل شمال کشور خواهیم بود و از اوایل شب دوشنبه بارش باران و وزش باد برای نیمه شمالی کشور و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان پیش‌بینی شده است.
این کارشناس هواشناسی در ادامه با اشاره به پیش بینی هوا در روز سه‌شنبه تصریح کرد: در این روز بارش ها در شهرهای اردبیل، گیلان و گلستان تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، سمنان و تهران کشیده شده و به صورت پراکنده بارش در خراسان شمالی آغاز می‌شود.
به گفته وی، در روز سه‌شنبه در شمال استان تهران از جمله توچال، آبعلی، دماوند و رودهن شاهد بارش باران خواهیم بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز و فردا در نوار شمالی کشور شاهد افزایش دما از 4 تا 6 درجه سانتی گراد خواهیم بود و روز سه شنبه افت دما در مناطق شمالی کشور از 5 تا 10 درجه سانتی گراد است. همچنین دریای خزر طوفانی پیش بینی شده است.
نقشینه با بیان اینکه فردا دمای هوای مشهد مقدس به 33 درجه سانتی گراد می رسد که می توان 8 درجه هوای مشهد گرم تر می شود، اظهارداشت: دمای هوای امروز تهران 31 درجه سانتی گراد و فردا نیز همین دما را برای تهران پیش بینی می‌کنیم در حقیقت دمای هوای تهران هیچ تغییری ندارد.
به گفته وی، روز سه شنبه افت دمای 2 درجه برای تهران پیش بینی می‌شود و ما در این روز شاهد هوای در پایتخت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha