پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12176

یک مکمل حاوی عصاره برگ زیتون توانسته است به کاهش فشار خون و کلسترول در افرادی که در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند، کمک کند.

برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است. همچنین شواهدی وجود دارد که این عصاره می‌تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در یك بررسی که نتایج آن در نشریه Phytotherapy Researchمنتشر شده است، 20 جفت دوقلوی همسان که دچار فشار خون بالای "حدمرزی" - فشار خون بالاتر از حد مطلوب 120 روی 80 اما پایین‌تر از حد 140 روی 90 که ملاک تشخیص فشار خون بالا است.

یک عضو هر جفت دوقلو قرص‌های حاوی عصاره برگ زیتون دریافت می‌کرد، در حالیکه دیگری مکملی دریافت نمی‌کرد، اما توصیه‌های سبک زندگی برای کاهش فشار خون به او ارائه می‌شد که رویکرد استاندار به فشار خون بالای حد مرزی است.

 نیمی از مصرف‌کنندگان مکمل 500 میلی‌گرم عصاره برگ زیتون در روز دریافت می‌کردند، و نیم دیگر 1000 میلی‌گرم عصاره مصرف می‌کردند.

پس از هشت هفته مشخص شد که مصرف‌کنندگان مکمل با دوز بالا کاهش قابل توجهی در فشار خون‌ شان پیدا کرده‌اند- به طوریکه فشار خون آنها ار میانگین 137 روی 80 به 126 روی 76 رسید.همچنین میانگین اندازه کلسترول "بد" یا LDL آنها افت کرده بود.

 بر عکس در دوقلوهایی که هیچ مکملی دریافت نکرده بودند، تغییرات قابل‌توجهی در فشارخون بوجود نیامده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha