یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 121761

معمولا فصل پاییز که شروع می شود، کدبانوها به دنبال مواد لازم برای تهیه شوری و ترشی می افتند اما باید به این نکته هم توجه کنند که به ویژه در خانواده هایی که بیشتر اعضا مزاجشان سوداوی است مصرف این مواد به ویژه در این فصل مناسب نیست.

مصرف ترشی، شوری و غذای آماده در پاییز ممنوع!

سلامت نیوز: معمولا فصل پاییز که شروع می شود، کدبانوها به دنبال مواد لازم برای تهیه شوری و ترشی می افتند اما باید به این نکته هم توجه کنند که به ویژه در خانواده هایی که بیشتر اعضا مزاجشان سوداوی است مصرف این مواد به ویژه در این فصل مناسب نیست.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر فهیمه نبی، کارشناس گیاهان دارویی و محقق طب سنتی در این باره به خراسان می گوید: در این فصل خانم ها شوری و ترشی تهیه می کنند در حالی که این مواد مناسب فصل پاییز نیست. این مواد به دلیل نمک فراوان و سرکه باعث افزایش سودا و رسوب آن می شود، سیستم ایمنی را ضعیف می کند و قدرت حافظه را کاهش می دهد و از طرفی به حساسیت های فصلی دامن می زند. بنابراین بهتر است از این مواد کمتر استفاده شود به ویژه در خانواده هایی که دارای حساسیت هستند و طبع ذاتی آن ها سوداست.

فست فود، غذای دارای رنگ، مواد نگه دارنده، پفک، چیپس، غذاهای سرخ کرده، مواد غذایی حاوی بنزوات سدیم مانند کنسرو ماهی، غذاهای آماده و... در فصل پاییز بیشتر عوارض خود را نشان می دهد زیرا اگر در بهار و تابستان این مواد غذایی را مصرف می کردیم، چون فعالیت داشتیم و متابولیسم بدن افزایش یافته بود، امکان پاکسازی وجود داشت اما در فصل پاییز که فصل رسوب سوداست بدن قادر به پاکسازی نیست. بنابراین آسیبی که بدن از غذاهای آماده می بیند، در این فصل بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha