سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینكه امروزه كشور با فاجعه زیست محیطی مانند پسماندها، زباله ها و آب های زیرزمینی ناسالم روبه رو است، گفت: متاسفانه تركیب آب های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در كشور رقم خواهد زد.

سلامت نیوز: سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینكه امروزه كشور با فاجعه زیست محیطی مانند پسماندها، زباله ها و آب های زیرزمینی ناسالم روبه رو است، گفت: متاسفانه تركیب آب های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در كشور رقم خواهد زد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با تایید آمار و ارقام ارایه شده درمورد رشد سرطان در كشور، افزود: اینكه در گروه های سنی مختلف، شاهد شیوع بیماری های سرطانی و انواع مختلف این بیماری هستیم جای تامل و تعمق دارد. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: آمار و ارقام منتشرشده نشان دهنده فراگیر شدن بیماری سرطان در كشور است كه می تواند زنگ خطر جدی برای كشور محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علت شیوع بیماری های سرطانی در كشور، تصریح كرد: متاسفانه امروزه كشور با فاجعه زیست محیطی مانند پسماندها، زباله ها و آب های زیرزمینی ناسالم مانند شیرابه ها روبه رو است به گونه یی كه ادغام آب های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در كشور رقم خواهد زد. قربانی با انتقاد از اینكه اخیرا استفاده از آب فاضلاب در مزارع كشاورزی جنوب تهران فاجعه زیست محیطی را رقم زده است، یادآور شد: البته برای بهبود این وضعیت گام های خوبی برداشته شد كه لازم است با تلاش های پی درپی از تكرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.

وی به دلایل دیگر بروز و شیوع سرطان در كشور اشاره كرد و افزود: ذرات معلق در هوا، سوخت های غیراستاندارد بنزین و استاندارد نبودن اتومبیل ها و موادغذایی غیراستاندارد از مشكلات و گرفتاری هایی است كه موجب بروز و گسترش سرطان می شود البته مصرف زیاد دخانیات نیز یكی از علل شیوع سرطان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha