یک متخصص چشم نسبت به عوارض مصرف خودسرانه داروهایی نظیر بتامتازون و دگزامتادون جهت درمان بیماری‌های چشمی هشدار داد.

سلامت نیوز: یک متخصص چشم نسبت به عوارض مصرف خودسرانه داروهایی نظیر بتامتازون و دگزامتادون جهت درمان بیماری‌های چشمی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرید دانشگر از مردم خواست به هیچ عنوان بصورت خودسرانه به درمان مشکلات چشمی خود نپردازند و افزود: استفاده خودسرانه از داروهای کورتونی نظیر بتامتازون و دگزامتازون منجر به بروز بیماری‌هایی مانند آب سیاه و آب مروارید می‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری در چشم بر جای می‌گذارد.

این متخصص چشم پزشکی ضمن توصیه به مردم برای مراقبت از چشم‌ها در مقابل آسیب‌های فیزیکی، از آنها خواست که در زمان استفاده طولانی مدت از مانیتور و گوشی موبایل گاهگاهی به چشم‌شان استراحت دهند تا دچار تبلی چشم نشوند.

وی گفت: همه مردم باید بصورت سالانه نسبت به انجام معاینه چشم اقدام کنند تا در صورت تشخیص مشکل بلافاصله نسبت به درمان آن اقدام شود. همچنین افراد بالای 40 سال و نیز افرادی که دارای مشکلاتی نظیر دیابت و فشارخون هستند باید برای انجام این معاینات حساسیت بیشتری داشته باشند.

دانشگر همچنین درباره بیماری‌های شایع چشم گفت: علاوه بر آسیب‌های فیزیکی که غالبا به چشم وارد می‌شود، عیوب انکساری، آستیگماتیسم و آب مروارید از دلایل عمده مراجعه مردم به چشم پزشکان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیمارانی که دارای عیوب انکساری در چشم هستند باید با استفاده از عینک نسبت به رفع آن اقدام کنند، در غیر اینصورت دچار تنبلی عصب بینایی نیز می‌شوند که درمان آنها مشکل‌تر می‌شود.

این متخصص چشم پزشکی گفت: عیوب انکساری می‌تواند در هر مرحله‌ای از عمر حتی در بدو تولد بوجود آید. به همین دلیل انجام معاینات دوره‌ای از همان زمان تولد باید آغاز شود و در صورت تشخیص مشکل باید نسبت به درمان آن با عینک اقدام شود.

وی گفت: چنانچه شرایط سلامتی عمومی فرد اجازه دهد در 18 سالگی می‌توان با انجام عمل لازک این بیماری را کاملا از بین برد و نیاز به عینک برطرف می‌شود.

وی همچنین آب مروارید را شایع‌ترین علت کاهش دید در کهنسالان دانست که خوشبختانه امروزه با کمک تکنولوژی‌های مدرن بصورت سرپایی درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha