دوران بلوغ جزو حساس ترین و بحرانی ترین مراحل زندگی محسوب می شود و آگاهی از اصول و مراقبت های بهداشتی این دوران ضروری است.

سلامت نیوز: دوران بلوغ جزو حساس ترین و بحرانی ترین مراحل زندگی محسوب می شود و آگاهی از اصول و مراقبت های بهداشتی این دوران ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت، یک پزشک متخصص زنان و زایمان در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می گوید : تمام مادران باید با اصول بهداشتی دوران بلوغ آشنایی کامل داشته باشند و آن را به دختران خود آموزش دهند.

دکتر «بهناز باریک بین» افزود : پس از بلوغ و آغاز قاعدگی تمامی دختران بنا به میزان خونریزی به مکمل های آهن نیاز دارند، تا به مشکلات کم خونی و عواقب آن منجر نشوند.

وی تصریح کرد : جبران خونریزی و رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مشکلات دختران در آینده توصیه می شود.

وی اظهار داشت : شست و شو، استحمام و ورزش در دوران قاعدگی هیچ محدودیتی برای دختران ندارد.

وی عنوان گفت : خشک کردن بدن و رعایت بهداشت میزان ابتلا به عفونت در دختران را به حداقل می رساند و باید از پوشیدن لباس های زیر تنگ و غیر نخی و رفتن به دستشویی عمومی تا حد امکان خوددداری شود.

وی با تاکید بر استفاده از لباس زیر نخی خاطر نشان کرد : جبران نشدن میزان خون از دست رفته در قاعدگی، دختران را با کم خونی مواجه می کند که با علایمی نظر ضعف، خستگی، بی خوابی و بر هم خوردن سیستم بدن همراه است و کم خونی درمان نشده در دوران بارداری و پس از آن برای زنان مشکل می آفریند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha