یک روانپزشک با بیان این مطلب که کودکان پیش از ورود به اجتماع باید مسائل جنسی را در حد ابتدایی آموزش ببینند، تاکید کرد: در آستانه ورود به مدارس کودکان با قرارگرفتن در اجتماع می‌توانند به راحتی فریب افراد غریبه را بخورند؛ بنابراین خانواده‌ها باید در برابر مسائلی که کودکان مطرح می‌کنند، جدی باشند و بدانند آموزش مسائل جنسی یکی از نیازهای مهم کودک برای ورود به اجتماع است.

سلامت نیوز: یک روانپزشک با بیان این مطلب که کودکان پیش از ورود به اجتماع باید مسائل جنسی را در حد ابتدایی آموزش ببینند، تاکید کرد: در آستانه ورود به مدارس کودکان با قرارگرفتن در اجتماع می‌توانند به راحتی فریب افراد غریبه را بخورند؛ بنابراین خانواده‌ها باید در برابر مسائلی که کودکان مطرح می‌کنند، جدی باشند و بدانند آموزش مسائل جنسی یکی از نیازهای مهم کودک برای ورود به اجتماع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا- دکتر رضا شیرآلی محمدپور افزود: در این زمینه علاوه بر آموزش‌های ابتدایی جنسی به کودکان، باید نحوه عملکرد در برابر افراد غریبه را نیز به آنان آموزش دهیم.

وی افزود: آموزش عملکرد صحیح در خصوص اتفاق‌ها و بازگو کردن آن به کودکان توسط اعضای خانواده و افراد مورد اعتماد از موثرترین روشهای آموزش‌های پیش از ورود کودکان به اجتماع است؛ چرا که بیشتر کودکان احساس عذاب وجدان داشته و از اطلاع رسانی به اطرافیان خود اجتناب می‌کنند.

این روان‌پزشک با بیان این‌که «کودکان با پنهان‌کردن تجاوزهای جنسی در سطوح مختلف، از اطرافیان خود تا آخر عمر دچار درگیری روحی می‌شوند» خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی آموزش مقدماتی مسائل جنسی، راه‌های جلوگیری و در صورت بروز اتفاق، اطلاع‌رسانی به موقع را به کودکان خود بیاموزند.

شیرآلی محمدپور در ادامه داشتن رویکرد حمایت‌گرانه توسط خانواده را عاملی برای اطلاع‌رسانی کودک درباره بروز اتفاقات دانست و افزود: اگر خانواده به دلیل ترس از آبرو از پیگیری اجتناب کند به احساس گناه کودک دامن می‌زند که این امر نیز مشکلات روحی و روانی را در کودک به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرویس مدارس اظهار کرد: برای انتخاب سرویس باید از افرادی که از پیش شناخته شده‌اند و دارای شرایط کاری مشخص و قابل پیگیری هستند، استفاده شود. همچنین باید به کودکان آموزش داد تا از ماشین‌های شخصی مسافربری که قابل پیگیری نیستند، استفاده نکنند. همچنین بهتر است برای سرویس مدارس دخترانه در صورت امکان از رانندگان زن استفاده شود.

این روانپزشک در پایان گفت: خانواده‌ها باید در برابر مسائلی که کودکان مطرح می‌کنند، جدی باشند. آنها باید آموزش مسائل جنسی را که یکی از نیازهای مهم کودکان برای ورود به اجتماع است در نظر بگیرند، لذا می‌توانند از کتاب‌ها و مراکز مشاوره برای آگاهی‌دادن به کودکان خود و یافتن جرات اعتراض در مقابله با تعرض استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha