یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 121830

روانشناس دانشگاه کلمبیا معتقد است دردودل کردن با دوستان درباره شکست عاطفی بدترین نوع درمان قلب شکسته‌است،‌به‌جای آن فرد باید مسکن مصرف کرده افکار منفی را کاهش دهد.

سلامت نیوز: روانشناس دانشگاه کلمبیا معتقد است دردودل کردن با دوستان درباره شکست عاطفی بدترین نوع درمان قلب شکسته‌است،‌به‌جای آن فرد باید مسکن مصرف کرده افکار منفی را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفا آنلاین، در گذشته تنها زمان بود كه مرهم دل شكسته به شمار می‌رفت، اما دانشمندان امروزه باور دارند مصرف چند آسپیرین بهترین درمان برای قلب‌های شكسته است.

پروفسور واتر میشل از دانشگاه كلمبیا معتقد است درد روانی شكست عشقی مشابه دردی فیزیكی است و باید مشابه یك درد فیزیكی درمان شود.

وی همچنین معتقد است صحبت كردن درباره این تجربه تلخ با دوستان تنها میزان افسردگی فرد را افزایش می‌دهد و توصیه می‌كند تا حد ممكن از فكر كردن به موضوعی كه باعث اندوهگین شدن فرد می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی، تجربه طرد‌شدگی در قالب درد فیزیكی تنها یك استعاره شاعرانه نیست، قلب شكسته و درد روحی خود را در قالب درد فیزیكی نمایش می‌دهند. زمانی كه به تصویر فردی نگاه می‌كنید كه قلبتان را شكسته، همان منطقه از مغز فعال می‌شود كه در زمان سوختگی دست فعال خواهد‌شد.

میشل می‌گوید اگر در جواب دردودل‌های دوستتان به او بگویید دو آسپیرین بخور و فردا صبح به من زنگ بزن،‌ شاید كمی سنگدل به نظر بیایید، اما این‌درمان پایه‌ای علمی دارد. پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده‌بودند كه افرادی كه دچار دل‌شكستگی می‌شوند، احساسی مشابه با درد فیزیكی را تجربه می‌كنند.

در این مطالعه جدید مصرف مسكن‌های بدون نسخه،‌ از قبیل آسپیرین یا ایبوپروفن نسبت به دارونماها در التیام دردهای عاطفی موفق‌تر عمل می‌كنند. همچنین میشل می‌گوید عاقلانه‌تر آن است كه این تجربه به صورت مداوم تكرار و یاد‌آوری نشود و از دوردست به آن نگاه شود. در حقیقت تجربیات منفی تنها باید برای بررسی دلیل وقوع آنها بررسی شوند و به تدریج باید از آنها عبور كرد.

به گفته میشل،‌ بازگویی و یاد‌آوری مداوم این تجربیات تنها حال روحی فرد را وخیم‌تر می‌كند و شدت افسردگی آنها را افزایش می‌دهد. از این رو حفظ فاصله با تجربه شكست به آنها امكان می‌دهد دیدگاهی عینی‌تر از وضعیت خود به دست آورند بدون اینكه درد آنها تشدید شود. تكنیك حفظ فاصله می‌تواند فشار خون فرد را كه تحت استرس عاطفی بالا می‌رود را پایین نگه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha