یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 121838

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی اعلام کرد: سهل انگاری والدین، مهم ترین علت سوختگی های متعدد در کودکان به شمار می رود.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سوختگی اعلام کرد: سهل انگاری والدین، مهم ترین علت سوختگی های متعدد در کودکان به شمار می رود.

دکتر محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 90 درصد موارد سوختگی در کودکان با آموزش و رعایت مسائل ایمنی قابل پیشگیری است.

وی از والدین و مراقبان کودک خواست تا از ورود کودکان به آشپزخانه ها جلوگیری کنند و خاطرنشان کرد: بسیاری از کودکان با مایعات داغ می سوزند.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: روش های مراقبت از کودکان در خانه ها باید تغییر کند بطورمثال بسیاری از مادران درحالیکه فرزند خود را در آغوش گرفته اند به آشپزخانه رفته و مشغول آشپزی می شوند که می تواند موجب سوختگی کودکان شود.

فاطمی افزود: گاهی نیز کودکان در اثر انتقال مایعات داغ از سوی والدین و افتادن آن از دستشان، دچار سوختگی شده اند.

وی ادامه داد: گاهی نیز غذا و مایعات داغ روی میز گذاشته می شود و کودکان خردسال با کشیدن رومیزی از روی میز موجب افتادن ظروف داغ شده و می سوزند.

وی یادآور شد: گاهی والدین کودکان را در آشپزخانه رها کرده و کودکان نیز به خاطر بازی و کنجکاوی، ظرف غذا روی گاز را به روی خود بر می گردانند.

مسوولان بیمارستان سوختگی مطهری پیش از این اعلام کرده بودند که در موارد زیادی از سوختگی های کودکان ، فرزندان لوله گاز سماور یا سیم برق آن را کشیده و با آب جوش سوخته اند.

به گفته آنان، همچنین موارد زیادی از سوختگی کودکان حین طبخ غذا در دیگ ها برای مراسم های عزاداری یا جشن اتفاق می افتد به این ترتیب که کودکان عقب عقب راه رفته و در دیگ غذا افتاده و سوخته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha