یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 121841

سه عضو باند سارقان سابقه دار با معرفی خود به عنوان توریست، زنان را سركیسه می كردند. آنها با خرید طلای زنان به آنها دلار تقلبی می دادند.

سلامت نیوز: سه عضو باند سارقان سابقه دار با معرفی خود به عنوان توریست، زنان را سركیسه می كردند. آنها با خرید طلای زنان به آنها دلار تقلبی می دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،رسیدگی به این پرونده از 25 اردیبهشت امسال همزمان با شكایت زنی در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در دستور كار پلیس قرار گرفت. زن میانسال به ماموران گفت: در شهرك دریا به عنوان مسافر سوار یك دستگاه پراید شدم. مردی كه روی صندلی جلو نشسته بود مشغول صحبت با راننده بود. مسافر لهجه خارجی داشت و از راننده خواست انگشتر طلایش را به او بفروشد. راننده هم این كار را كرد و به جای پول ارز گرفت. راننده مرا نیز ترغیب به فروش طلاكرد و من نیز به اصرار راننده، دستبند، گردنبند و انگشتر خود به ارزش تقریبی 7 میلیون تومان را فروخته و مسافر خارجی نیز مقداری ارز به من تحویل داد و در میدان شیر پاستوریزه پیاده شدم. بلافاصله برای تبدیل اسكناس های خارجی به پول رایج كشور به صرافی مراجعه كردم. در داخل صرافی بود كه متوجه شدم تمامی اسكناس های خارجی تقلبی است. با توجه به شیوه و شگرد كلاهبرداری، كارآگاهان با بررسی شكایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شكات و مالباختگانی شدند كه به شیوه یی مشابه، طلاو جواهرات شان سرقت شده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام چهره نگاری و بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار، سه عضو یك خانواده - دو برادر و فرزند یكی از آنها – به عنوان سارقین حرفه یی و سابقه دار شناسایی شدند كه بر اساس سوابق دستگیری، هر سه نفر آنها آخرین بار در خرداد سال گذشته به اتهام همین شیوه و شگرد سرقت و كلاهبرداری، از سوی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده بودند. شعبان 47 ساله، مكرالدین 43 ساله و مهران 27 ساله از سارقین سابقه دار و حرفه یی هستند كه از سال 80 تاكنون به اتهام ارتكاب جرایم مختلف كلاهبرداری، استفاده از اسكناس های رایج خارجی تقلبی، تحصیل متقلبانه طلاجات، نزاع و درگیری، استفاده از اسناد مجعول، تخریب اموال عمومی و...، بارها دستگیر و روانه زندان شده اند سرهنگ كارآگاه داوود مرادی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب سرقت های مشابه و متواری شدن آنها از مخفیگاه شان در منطقه شهر قدس، اقدامات پلیسی برای شناسایی آخرین مخفیگاه آنها در دستور كار كارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مخفیگاه هر سه متهم در منطقه قلعه حسن خان شناسایی و هر سه آنها، دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha