رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حجم و قدرت موتورسیکلت ها بیش از حد نیاز کاربری شهری است و آلایندگی نسبتا بالایی دارند به طوری که یک موتورسیکلت بیش از شش برابر یک وسیله نقلیه معمولی آلودگی ایجاد می کند.

سلامت نیوز: رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حجم و قدرت موتورسیکلت ها بیش از حد نیاز کاربری شهری است و آلایندگی نسبتا بالایی دارند به طوری که یک موتورسیکلت بیش از شش برابر یک وسیله نقلیه معمولی آلودگی ایجاد می کند.

سرهنگ سید تیمور حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: آلاینده بودن و عدم تطابق حجم موتور و قدرت موتورسیکلت ها با نیازهای حوزه شهری از مهمترین مشکلات این وسیله نقلیه است .

 

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل مناسب متولیان این حوزه شاهد رفع اینگونه مشکلات در کلان شهر تهران باشیم تا شهروندان بدور از هرگونه آلودگی، هوایی پاک استشمام کنند.

 

سرهنگ حسینی، عبور از پیاده روها، عبور از معابر ممنوعه و خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و عدم استفاده از کلاه ایمنی را چهار تخلف عمده و حادثه ساز موتورسواران عنوان کرد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی با این تخلفات به عنوان خط قرمز به شدت برخورد می کنند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سه تخلف اول باعث آزار و اذیت جامعه می شود افزود: شهروندان غالبا از این موضوع گله مند و خواستار برخورد جدی با این تخلف هستند.

 

وی بر قانونمندی این وسیله نقلیه تاکید کرد و گفت: امروزه به دلیل تخلفاتی که از غالب موتورسواران سرمی زند و مردم از نحوه رفتار آنها ناراضی می باشند.

 

سرهنگ حسینی تاکید کرد: در حال حاضر مردم، موتور را به عنوان وسیله مزاحم و متخلف تلقی می کنند اما امیدوارم با فرهنگ سازی،آموزش و ایجاد بسترهای مناسب، موتورسیکلت هم به عنوان وسیله نقلیه مناسب تلقی شود که دارای رفتارهای کاملا قانونمند و حساب شده باشد.

 

به گفته وی بسیاری از عابران پیاده از چراغ قرمز عبور نمی کنند و این نشانه احترام به قانون از سوی عامه مردم است ولی برخی موتورسواران این مقررات را رعایت نمی کنند و با عبور از چراغ قرمز، حقوق شهروندی عابران پیاده را تضییع می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha