ماموران با كشتن سركرده باند و دستگیری سه گروگانگیر، مرد 30 ساله را آزاد كردند.

سلامت نیوز: ماموران با كشتن سركرده باند و دستگیری سه گروگانگیر، مرد 30 ساله را آزاد كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، صاحب تالار عروسی زمانی كه از محل كارش خارج می شد نمی دانست چهار مرد مسلح ساعت ها منتظر او هستند تا نقشه گروگانگیری میلیاردی را اجرا كنند. پلیس سه روز پس از ربودن مرد جوان در عملیاتی ضربتی، یكی از گروگان ها را كشت و سه نفر دیگر را دستگیر كرد.
    روز سه شنبه ماموران پلیس سیرجان در جریان ربوده شدن مردی به نام همایون در این شهر قرار گرفتند. گروگانگیران پس از ربودن طعمه خود، با خانواده او تماس گرفته و برای آزادی گروگان خود درخواست 850 میلیون تومان وجه نقد و هزار سكه طلاكردند. آنها خانواده گروگان خود را تهدید می كردند اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهند، قربانی خود را به قتل می رسانند.
    پس از تماس آدم ربایان رسیدگی به این ماجرا در دستور كار پلیس قرار گرفت. ماموران در نخستین گام با آموزش های لازم به خانواده مرد گروگان، از آنها خواستند به گونه یی برخورد كنند كه گروگانگیران متوجه حضور پلیس در ماجرا نشوند.
    از سوی دیگر بررسی های پلیس نشان می داد، گروگانگیران قربانی خود را به صورت مسلحانه ربوده اند كه این موضوع عملیات پلیس را با مشكل روبه رو كرده بود.
    سردار «حسین چناریان»، فرمانده انتظامی استان كرمان در این زمینه اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و اشراف پلیس بر موضوع، در كمتر از 72 ساعت پس از وقوع این آدم ربایی، محل اختفای آدم ربایان مسلح شناسایی شد. پس از این شناسایی، تمامی اقدامات لازم از جمله هماهنگی های قضایی و حضور نیروهای تخصصی برای رهایی گروگان و ناكامی گروگانگیران در صحنه فراهم شد.
    وی ادامه داد: با حضور جانشین انتظامی استان در محل و حصول اطمینان از سالم بودن فرد گروگان گرفته شده، هدایت عملیات با مد نظر قرار دادن آزادی فرد گروگان به صورت صحیح و سالم و پیشگیری از آسیب رسیدن به اهالی و شهروندان و حفظ اقتدار پلیس، به اجرا درآمد. با حضور تیم نوپو یگان ویژه در صحنه، عملیات ویژه رهایی گروگان طرح ریزی شد و پس از 4 ساعت عملیات دقیق و پیچیده، دو نفر از گروگانگیران دستگیر، یك نفر زخمی و عامل اصلی مسلح آن نیز به هلاكت رسید.
    وی اظهار داشت: در این عملیات دو قبضه سلاح به كار رفته در صحنه گروگانگیری و 13 دستگاه تلفن همراه با سیم كارت كشف شد و گروگان صحیح و سالم به آغوش خانواده برگردانده شد. وی گفت: یگان رهایی گروگان (نوپو) با موفقیت در این عملیات حاضر شد.
   
    جزییات حادثه از زبان گروگان
   
    شب حادثه چه اتفاقی افتاد؟
    من صاحب تالار عروسی هستم و شب حادثه حدود دو نیمه شب بود كه كارم را تعطیل كردم تا به خانه برگردم. از تالار كه خارج شدم، یكدفعه چهار مرد مسلح در حالی كه صورت هایشان را پوشانده بودند و سوار ماشین بودند، به سمتم آمدند و من را به سمت ماشین خودم كه یك لندكروز سفید است بردند. یكی از گروگانگیران جلو و پشت فرمان نشست و دو نفر دیگر هم در صندلی عقب كنار من نشستند و بعد هم چشمانم را بستند و حركت كردند. چون چشمانم را بسته بودند، نمی دانستم مسیرمان كجاست و من را به كجا می برند.
   
    با خانواده ات هم تماس گرفتند؟
    بله با برادرم تماس گرفتند و گفتند كه باید به ما هزار سكه طلابدهی تا برادرت را آزاد كنیم در غیر این صورت او را می كشیم. برادرم هم با نیروی انتظامی تماس گرفت و به آنها گفت كه من را به گروگان گرفته اند.
   
    در مدتی كه گروگان آنها بودی، شكنجه ات هم كردند؟
    نه مشكلی برایم پیش نیامد. فقط می گفتند كه اگر خانواده ات به ما پول ندهند، تو را می كشیم.
   
    ترسیده بودی؟
    نه اصلا. نه. فقط می دانستم كه محل نگهداری ام در اطراف شهرك های سیرجان است.
   
    چند روز در مخفیگاه آنها بودی؟
    سه روز.
   
    از اینكه نجات پیدا كردی چه حسی داری؟
    خدا را شكر می كنم و خوشحالم از اینكه مملكت حساب و كتاب دارد و هركسی هركاری نمی تواند بكند.
   
    گروگانگیران چه درخواستی داشتند؟
    سرهنگ عبدالرضا ناظری، جانشین فرمانده انتظامی كرمان نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینكه چهارگروگانگیر به قصد اخاذی یك میلیارد تومانی از خانواده فرد گروگانگیر، وی را به گروگان گرفتند، گفت: مخفیگاه گروگانگیران را با اقدامات پلیسی كه انجام شد، شناسایی كردیم وپس از آن مردمی كه در محل زندگی می كردند را تخلیه و یگان مجهز ویژه پاسداران كرمان كه آموزش های لازم را برای آزاد سازی گروگان دیده اند، وارد عمل شده و گروگان را بدون اینكه آسیبی به او برسد آزاد كردند. البته گروگانگیران درخواست هایی هم داشتند و از پلیس می خواستند كه یك خودرو و یك راننده برای فرار در اختیار آنها قرار بدهد تا گروگان را خارج كنند. در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز دو قبضه اسلحه و مقداری فشنگ علاوه بر آنچه در خشاب داشتند به دست آمد.
    سرهنگ ناظری در خصوص مجرم و سابقه دار بودن گروگانگیران افزود: پس ازانجام اقدامات تشخیص هویتی مشخص شد كه گروگانگیران جزو افراد سابقه دار هستند و یكی از آنها سوابقی در شرارت و اراذل و اوباش بودن دارد.
    وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر تحقیقات پلیسی از متهمان دستگیر شده ادامه دارد و سركرده این گروه نیز در درگیری مسلحانه با ماموران كشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha