وزیر بهداشت گفت: تردید نخواهم داشت در زمینه بدرفتاری‌ها و دریافت‌های غیرمتعارف در برخی مراکز درمانی، تا پایان سال شرایط تغییر خواهد کرد، البته در این زمینه به کمی زمان نیاز داریم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: تردید نخواهم داشت در زمینه بدرفتاری‌ها و دریافت‌های غیرمتعارف در برخی مراکز درمانی، تا پایان سال شرایط تغییر خواهد کرد، البته در این زمینه به کمی زمان نیاز داریم.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه تعرفه‌های جراحی هنوز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، گفت: هرچند تعرفه‌های جراحی دولتی‌ و خصوصی همچنان مانند سال گذشته است، اما اکنون عدالت در ارزش نسبی خدمات درون رشته‌ای و بین رشته‌ای اتفاق افتاده است.

وی گفت: در تعرفه‌های جراحی ارقامی که در سال گذشته وجود داشت تغییری نکرده است، اما عدالت در ارزش نسبی خدمات درون رشته‌ای و بین رشته‌ای اتفاق افتاده است و این اقدام باید 20 سال گذشته صورت می‌گرفت.

هاشمی با بیان این‌که در شش ماهه گذشته کار بسیار بزرگی در زمینه تعرفه‌های تشخیصی - درمانی صورت گرفته است، اظهار کرد: در طول این مدت بیمه‌ها، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی یک کار بزرگ انجام دادند و هیات وزیران نیز با آن موافقت کرد و این آغاز یک روش سالم نزدیک به عدالت است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی انجمن‌های علمی - تخصصی و سازمان نظام پزشکی رفتارهایی که در زمینه برخی دریافت‌های غیرمتعارف وجود دارد، برچیده شود و افزود: با کمک سازمان نظام پزشکی، برنامه‌های نظارتی نیز پیش‌بینی شده تا بدرفتاری‌های موجود برچیده شود. اما باید توجه داشت که در این زمینه کمی به زمان نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تردید نخواهم داشت در زمینه بدرفتاری‌های موجود تا پایان سال شرایط تغییر خواهد کرد، گفت: جهت برچیده شدن بساط تعرفه‌های غیرمتعارف از مراکز درمانی کشور علاوه بر زمان، به اطلاع‌رسانی و مراقبت نیز نیاز داریم تا این اتفاق بیفتد و شک نخواهم داشت تا آخر سال شرایط تغییر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha