وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: سالمندان آینده متوقع تر، عاصی تر و ناامیدتر از سالمندانی هستند که هم اکنون به سن سالخوردگی رسیده اند.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: سالمندان آینده متوقع تر، عاصی تر و ناامیدتر از سالمندانی هستند که هم اکنون به سن سالخوردگی رسیده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی در نشست ملی شورای سالمندان که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه رفاه اجتماعی تشکیل شد، بر ضرورت انسجام سیاست های رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید تاکید کرد.

وی بروز پدیده های سالمندی را یکی از مسائل مهم کشور ذکر و تصریح کرد: فعال شدن شورای ملی سالمندان در راستای سیاست های رفاهی دولت است و نتایج برنامه ها و مطالعات این شورا به شورای عالی رفاه، منعکس خواهد شد.

وی با بیان آنکه رسیدگی به مشکلات کودکان، سالمندان و کاهش فقر و نابرابری و درمان از مولفه های اصلی سیاست های رفاهی است، گفت: مطالعات نشان می دهد که ما با پدیده سالمندی مواجه هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هم اکنون 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد، گفت: برای مقابله با سالمندی باید مطالعات گسترده ای را آغاز کنیم، هرچند در این حوزه ها با پدیده های جدیدی نظیر افزایش زندگی مجردی مواجه هستیم.

وی زنانه شدن سالمندی در کشور را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و افزود: در آینده جامعه با پدیده زنان سالمند روبرو است.

ربیعی ادامه داد: درصد زنان بیسواد سالمند نیز بسیار بیشتر از مردان بیسواد سالمند است و پدیده زنان سالمند در استان های محروم بیشتر است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور، گفت: باید برای حل مسائل سالمندی آمادگی نهادی، ساختاری و فرهنگی داشته باشیم.

وی یکی از ویژگی های مهم دولت تدبیر و امید را پیش بینی پدیده های آینده در کشور عنوان کرد و گفت: دبیرخانه شورای ملی سالمندی به طور جدی فعال خواهد شد و طرحهای مطالعاتی لازم را برای تدوین سند راهبردی سالمندی به انجام خواهد رساند.

در نخستین نشست مربوط به سالمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان دیدگاههای خود را در خصوص مسائل سالمندی مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha