سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، ضمن هشدار نسبت به کمبود آب در تهران،‌ گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که اگر مردم و به ویژه شهروندان تهرانی کمبود آب را جدی نگیرند تهران با مشکلات حادی در زمینه کمبود آب مواجه خواهد شد؛ متاسفانه مخازن سدها تقریبا به آب مرده ای تبدیل شده و نیازمند همکاری مردم درمدیریت مصرف آب است.

سلامت نیوز: سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، ضمن هشدار نسبت به کمبود آب در تهران،‌ گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که اگر مردم و به ویژه شهروندان تهرانی کمبود آب را جدی نگیرند تهران با مشکلات حادی در زمینه کمبود آب مواجه خواهد شد؛ متاسفانه مخازن سدها تقریبا به آب مرده ای تبدیل شده و نیازمند همکاری مردم درمدیریت مصرف آب است.

حسین طلا در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز مجمع نمایندگان استان تهران،‌ افزود:‌جلسه امروز در راستای بحث بحران آب شهر تهران و با حضور جانباز معاون وزیر نیرو و ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران برگزار شد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوعاتی همچون اصلاح الگوی مصرف از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه امروز به شمار رفت، گفت: کشورمان در یک اقلیم خشک قرار دارد اما مصرف آب در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بیشتر است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از مصارف عدیده‌ای که از آب شرب صورت می‌گیرد ، یادآور شد: آب‌دادن باغچه‌ها یا استحمام از مواردی است که در مصارف آب شرب بسیار دیده می‌شود و باید مدنظر قرار گیرد از سویی دیگر بخشی از مصارف منابع آب در بخش کشاورزی است که هر استان مصارف خاص خود رادارد به عنوان مثال 7 میلیارد مصرف آب کشاروزی که مورد استفاده قرار می‌گیرد از آب شرب کل کشور بوده و لذا باید در حوزه بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری در حوزه مصرف آب داشته باشیم.

 

طلا تصریح کرد: در مجموعه شهر تهران از 5 سد لار، طالقان، لتیان، امیرکبیر و سد ماملو که امیدواریم از 15 مهرماه حدود 2 هزار لیتر در ثانیه آب وارد مدار تهران شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته فعالیت‌های زیادی از سوی مجموعه آب منطقه‌ای و آب‌فای تهران صورت گرفت، تاکید کرد: اگر امروز علی‌رغم کاهش شدید آب تهران سهمیه‌بندی آب انجام نشده به دلیل همان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ ادامه داد: تقریبا می‌توان گفت در مجموعه تهران متوسط از یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آبی که مصرف است حدود 750 میلیون آن از طریق سدها بود و 300 میلیون آن از طریق منابع زیرزمینی صورت گرفته است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، به مجموعه اقداماتی که در حوزه مدیریت آب استان تهران صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: تکمیل طرح آب‌رسانی قمربنی هاشم، خط انتقال آب از سد ماملو، موضوع تکمیل تصفیه خانه هفتم آب  تهران و 100 حلقه چاهی که در تهران زده شده از اقداماتی بود که صورت گرفت.

 

وی یادآور شد: باید این واقعیت را پذیرفت که اگر مردم و به ویژه شهروندان تهرانی کمبود آب را جدی نگیرند تهران با مشکلات حادی در زمینه کمبود آب تهران مواجه خواهد شد؛ متاسفانه مخازن سدها تقریبا به آب مرده ای تبدیل شده و نیازمند همکاری مردم درمدیریت مصرف آب است.

 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: توجه به بحث اعتبارات نیز از جمله مسایلی است که لازم است رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به این مهم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha