رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، موفقیت این طرح را در گرو همکاری حاکمیت و جامعه پزشکی دانست و گفت: اجرای هر طرحی برای اولین بار مشکل خواهد بود ولی غیرممکن نیست.

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، موفقیت این طرح را در گرو همکاری حاکمیت و جامعه پزشکی دانست و گفت: اجرای هر طرحی برای اولین بار مشکل خواهد بود ولی غیرممکن نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر غلامعلی عکاشه ظهر یکشنبه در نشست خبری بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران که در محل انجمن جراحان ارتوپدی ایران برگزار شد، اظهارداشت: اگر حمایت های جمعی و پشتیبانی گروه کارگزار که شامل حاکمیت می شود و گروه کاربردار که جامعه پزشکی و... هستند، وجود داشته باشد، این طرح قطعا پیروز خواهد شد.

وی افزود: تجربه جهانی هم نشان داده که اگر طرحی خوب برنامه ریزی و اجرا شود، موفق خواهد بود و بر همین اساس، به نظر می رسد که اگر دولت واسطه اجرای این طرح باشد نه عامل تعیین کننده، طرح تحول نظام سلامت با موفقیت دنبال خواهد شد.

عکاشه با اشاره به پرداخت 10 درصدی هزینه های بستری در طرح تحول نظام سلامت، تاکید کرد: این رقم برای مردم خیلی بالا نیست. زیرا، اگر در کشورهای دیگر هزینه ها کاملا رایگان است، قبلا از محل پرداختی بیمه ، این هزینه ها تامین شده است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با سهم وسایل ارتوپدی تولید داخل در تامین نیازهای بیماران و بیمارستانهای کشور، افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، اولویت در تروماهای تصادفی با تجهیزات و وسایل ایرانی است و برای سایر جراحی های ارتوپدی نیز، بر اساس نیاز بیماران، از تجهیزات ارتوپدی تولید داخل و وارداتی، استفاده می شود.

عکاشه با عنوان این مطلب که آماری از واردات وسایل ارتوپدی نه تنها در ایران که در سایر کشورها نیز وجود ندارد، اظهارداشت: با توجه به اینکه برخی از فلزاتی که در تجهیزات ارتوپدی بکار برده می شود، شرایط واردات و تامین آنها خیلی حساس است و کسی به این آمار دسترسی ندارد.

وی، شایعترین مشکلات ارتوپدی را مربوط به حوادث ترافیکی دانست که در اثر یک اتفاق ناگهانی استخوان و عضله تحت فشار ناهمگون قرار گرفته و باعث ایجاد شکستگی، پارگی و خونریزی می‌شود. آن چیزی که بیشتر باعث آسیب بدن می‌شود.

در ادامه دکتر مسعود نوروزی دبیر بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران به پیشرفت رشته ارتوپدی در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ بیماری برای درمان نیاز ندارد که به خارج از کشور اعزام شود. حدود ۹۹ درصد درمان‌ها در کشور انجام می‌شود و این پیشرفت علمی است که بعد از انقلاب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این کنگره میهمانانی از کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، اتریش و ترکیه حضور خواهند یافت. تاکنون بیش از 600 مقاله به این کنگره ارسال شده است که ما تنها می‌توانیم ۹۰ مقاله را برای ارائه سخنرانی انتخاب کنیم.

بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران 21 الی 25 مهرماه سال جاری در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha