معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان منابع درمانی در سازمان بیمه سلامت تجمیع خواهد شد.

منابع درمانی بیمه‌ها تجمیع می‌شود

سلامت نیوز: معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان منابع درمانی در سازمان بیمه سلامت تجمیع خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد میدری در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت در  جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان اظهار داشت: با اجرای این طرح همه ایرانیان صاحب یک دفترچه درمان خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 18 سازمان بیمه‌گر خدمات پایه‌ای متفاوت در حوزه درمانی به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کنند که با اجرای طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان، تمامی منابع درمانی در سازمان بیمه سلامت تجمیع خواهد شد و سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

میدری ادامه داد: به عنوان مثال بیمه تامین اجتماعی پس از اجرای طرح اشاره شده ماهیانه 8 هزار تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند اما در مقابل 21 تا 24 هزار تومان خدمات درمانی خواهد گرفت.

میدری معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت اجرای طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان را از بین بردن چندگانگی در بیمه‌ها دانست و گفت: همانگونه که کشور از یک شبکه برق استفاده می‌کند ما نیز باید بتوانیم از طریق سیستم درمانی خدمات بیمه‌ای ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز در حوزه سلامت به طور قاطع تاکید شده است که منابع و اعتبارات درمانی در وزارت رفاه و بیمه سلامت قرار داده شود و در واقع ما نیز به عنوان یکی از پایه‌های طرح تحول سلامت آمادگی کامل را برای همکاری با وزارت بهداشت داشته‌ایم و داریم.

میدری در طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان بنا داریم بیمه‌شدگان را به سمت کلینیک‌های دولتی و بیمارستان‌های دولتی سوق دهیم.

وی در پایان گفت: برای اجرای طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان و تجمیع منابع درمانی در سازمان بیمه سلامت که در بودجه 94 به مجلس پیشنهاد شده است که اعتبارات بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha